۱۱ اسفند ۱۳۹۶، ۱۳:۵۷

چهارمین یادواره شهدای دیر برگزار شد

چهارمین یادواره شهدای دیر برگزار شد

بوشهر - چهارمین یادواره دو شهید پایگاه امام حسن مجتبی(ع) محله سیدصفا دیر،شهیدان حاج علی بردستانی و حسین دوراهکی با حضور مردم و مسوولان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، یکی از روحانیون اعزامی از موسسه سیره شهداء قم پیش از ظهر جمعه در این آیین اظهار داشت: شهادت مقام عظیمی است و روایات زیاد و عجیبی در این زمینه وجود دارد.

حجت الاسلام علی کریمی افزود: شهدا بزرگترین کسانی هستند که از لحظه شهادتشان می توانند شفاعت کننده باشند.

وی بیان کرد:یکی از ویژگی‌های بارز شهدا باور و اعتقاد راسخ به خدا، اهل‌بیت و ولایت است و ما این را در رفتار و کردار آن عزیزان مشاهده می کنیم.

این راوی اضافه کرد: شهدای عزیز ما خواسته‌های دنیوی خود را به خاطر ولایت و اهل‌بیت زیر پا گذاشتند و مردانه ایستادگی کردند و این درس مهمی برای جوانان امروز است.

کریمی با بیان اینکه عشق به ولایت در رفتار شهدا موج می زند، افزود: امروز ما نیز با حرکت در مسیر شهدا نگذاریم رهبر فرزانه انقلاب تنها بماند.

وی با اشاره به مظلومیت شهدای مدافع حرم و خانواده های آنان تأکید کرد: امنیت و آسایش امروز ما مرهون فداکاری و جانفشانی این عزیزان است لذا ترویج فرهنگ شهادت طلبی در جامعه وظیفه کنونی ماست.

تشییع نمادین شهدا، اجرای سرود، تواشیح،پخش کلیپ، خاطره گویی، تجلیل از خانواده شهدا، مرثیه سرایی و سینه زنی از دیگر بخش‌های چهارمین یادواره شهیدان علی بردستانی و حسین دوراهکی از شهدای پایگاه امام حسن مجتبی(ع) محله سید صفا بندر دیر بود.

کد خبر 4241137

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha