۱۱ اسفند ۱۳۹۶، ۱۵:۳۰

امام جمعه بجنورد:

خاطره شهدا برای نسل جوان بازگو شود/ملاقات عمومی نمایشگاه خدمت است

خاطره شهدا برای نسل جوان بازگو شود/ملاقات عمومی نمایشگاه خدمت است

بجنورد- امام جمعه بجنورد گفت: بازگویی خاطرات شهدا و قهرمان های دینی برای نسل جوان ضرورت دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه امروز بجنورد که در محل مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد، با بیان اینکه شهدا بر گردن ملت حق دارند، اظهارکرد: بازگویی زندگی و فداکاری های شهدا بر تفکر و اندیشه های دینی جوانان تاثیر گذار است و هچنین مطرح کردن خاطرات شهیدان سبب ماندگاری فداکاری های آنان می شود.

حجت الاسلام یعقوبی در ادامه به سالروز وفات حضرت ام البنین(ع) اشاره کرد و افزود: باید درس پاسداری از راه شهدا را از این بانوی فداکار آموخت چرا که با تربیت فرزندانی ولایی، باغیرت و شجاع همچون حضرت ابوالفضل العباس(ع) که در واقعه کربلا به علت شجاعتش دشمنان جرات حرکت به طرف خیمه ها را نداشتند به طوری که ترس و رعب از ایشان به اندازه ای بود که لشگر بنی امیه همیشه یکدیگر را از غضب عبّاس علیه السلام توصیه می کردند.

وی تصریح کرد: تربیت چنین فرزندانی سبب تا روز وفات حضرت ام البنین(ع) به نام روز تکریم همسران و مادران شهدا نام گذاری شود.

خطیب نماز جمعه بجنورد با باین اینکه حضرت ام البنین(ع) کربلا نبود اما کربلایی زندگی کرد، اظهار کرد: این بانوی فداکار چهار قبر نمادین در بقیع ایجاد کرد و با ریختن اشک می گفت فرزندان من فدای رهبرشان شدند و در رکاب امام حسین(ع) به شهادت رسیدند.

حجت الاسلام یعقوبی در ادامه گفت: باید از فرزندان حضرت ام البنین(ع) الگو گرفت همان زور که آنان خود را فدای رهبرشان کردند ما نیز باید بهترین ها را فدای رهبر و دین کنیم.

وی بیان کرد: باید خانواده شهدای دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم و دیگر شهیدانی که برای دفاع از دین و کشور جان خود را از دست دادند، گرامی بداریم چرا که پدران و مادران آنان ولی نعمت هستند.

ملاقات عمومی نوعی نمایشگاه خدمت است

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در بخشی دیگر از سخنان خود به ملاقات مردمی استاندار خراسان شمالی و معاونانش در حسینیه شهدای مصلی امام خمینی (ره) قبل از خطبه های نماز جمعه اشاره کرد و گفت: دیدار مردمی مسئولان نوعی نمایشگاه خدمت به مردم است که باید در طول سال چندین نوبت برگزار شود.

حجت الاسلام یعقوبی بیان کرد: چنانچه دیگر مدیران نیز ملاقات عمومی در طول هفته یا ماه داشته باشند قطعا رضایت مردم بیشتر و کارها به راحتی انجام می شود.

وی همچنین  به هفته احسان و نیکوکاری اشاره کرد و افزود: چنانچه هر فردی به اندازه توان خود به افراد نیازمند کمک کند، قطعا شاهد محرومیت زدایی در جامعه خواهیم بود.

امام جمعه بجنورد در ادامه با بیان اینکه در آستانه هفته منابع طبیعی و روز درختکاری هستیم اظهار کرد: درخت کاری نوعی عبادت است چرا سبب پاکسازی هوا و بهره مندی افراد می شود.

حجت الاسلام یعقوبی همچنین درباره آغاز ثبت نام حوزه های علمیه خراسان شمالی گفت: ثبت نام حوزه های علمیه از فردا آغاز و  تا ۱۵ اسفند ماه ادامه دارد، امیداواریم جانان همچون سال های گذشته استقبال کنند.

وی افزود: طی سال گذشته ۵۰۰ نفر خواهر و برادر در حوزه های علمیه خراسان شمالی ثبت نام کردند که نسبت به سال های قبلش افزایش داشته است.

کد خبر 4241214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha