۱۳ اسفند ۱۳۹۶، ۱۲:۱۱

معاون حقوقی امور مجلس و استان های وزارت ارشاد:

لزوم استفاده از ظرفیت های فرهنگی مشترک بین کردستان ایران و عراق

لزوم استفاده از ظرفیت های فرهنگی مشترک بین کردستان ایران و عراق

سنندج - معاون حقوقی امور مجلس و استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر استفاده از ظرفیت های فرهنگی مشترک بین کردستان ایران و اقلیم کردستان عراق تاکید کرد.

به گزارش خبرنگارمهر، سیدهادی حسینی امروز یکشنبه در افتتاحیه هفتمین نمایشگاه بزرگ کتاب کردستان که در محل نمایشگاه های بین المللی استان در سنندج برگزارشد، گفت: همه پیامبران ما با خود کتاب هدیه آوردند، چراکه این مهم عامل ماندگاری است.

وی عنوان کرد: هر خانواده هایی که در تعلیم فرزندانشان کتاب را سرلوحه  قرارمی دهند در دنیا رستگار خواهند شد.

وی ادامه داد: مشترکات فرهنگی و قومی بین مردم ما و اقلیم کردستان عراق وجود دارد و می توان از این ظرفیت برای برقراری ارتباطات بیشتر استفاده کنیم.

در این مراسم از عبدالحمید حیرت سجادی، عطا نهایی، هاشم سلیمی، محمد علی کوشا، محمود ابراهیمی، قادرفتاخ قاضی، آزاد برزنجی و بهرام ولدبیگی برگزیدگان حوزه کتاب کردستان ایران و اقلیم کردستان عراق با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل شد.

از جمله برنامه های جانبی هفتمین دوره نمایشگاه کتاب کردستان برگزاری نشست های پیرامون وحدت ادیان و تسامح دینی از دیدگاه قرآن، قرآن و مقابله با جریان های تکفیری است.

 زن، فرهنگ کتاب و کتابخوانی، اقتصاد نشر با محور اقتصاد مقاومتی، شعرخوانی، ادبیات پایداری، تجزیه و تحلیل اشعار حافظ و محوی، بررسی داستان نویسی در کردستان، میزگرد بررسی تاثیر کتابخانه های کانون های فرهنگی و هنری مساجد در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخانی  از دیگربرنامه های جنبی هفتمین نمایشگاه کتاب کردستان است.

 رونمایی از تازه های نشر از دیگر برنامه های جنبی نمایشگاه کتاب استانی است.

کد خبر 4242731

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha