۱۴ اسفند ۱۳۹۶، ۲۰:۰۶

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خبر داد:

تدوین و اجرای پروتکل تجویز دارو برای ۶۰ قلم دارو در بیمارستان‌ها

تدوین و اجرای پروتکل تجویز دارو برای ۶۰ قلم دارو در بیمارستان‌ها

کرمانشاه- معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: تدوین و اجرای پروتکل تجویز دارو برای ۶۰ قلم دارو در بیمارستان‌ها یکی از برنامه‌های مهم این معاونت است.

به گزارش خبرگزاری مهر، قباد محمدی در جلسه دستورالعمل شیوه اجرایی تلفیق دارویی و پروتکل های تجویز داروهای پرمصرف که امروز با حضور مدیران و داروسازان بیمارستان های استان و نمایندگان معاونت درمان در محل معاونت غذا و دارو برگزار شد، اظهار داشت: با اجرای این پروتکل ها مصرف دارو در بیمارستان ها کاهش پیدا می کند که از دیدگاه کاهش خطاهای دارویی و نیز عواض دارویی حائز اهمیت است.

وی خاطرنشان ساخت: سیستم دارویی در بیمارستان ها با تلاش مدیران و داروسازان و پرسنل مراکز درمانی در حال رشد و ارتقا است.

 محمدی با بیان اینکه در خصوص خطاهای دارویی و تفکیک درآمدهای دارویی نواقص زیادی وجود دارد عنوان کرد: متاسفانه در نقشه های تدوین شده بیمارستان ها فضای مناسب جهت بخش مراقبتهای دارویی و انبار دارویی دیده نشده است و ما در کل کشور با نواقص زیادی در این زمینه روبرو هستیم.

وی عنوان کرد: ما برای بهبود شرایط سیستم دارویی در بیمارستان ها برنامه ریزی‌های انجام داده ایم و قرار است از محل سود خرید نیمه متمرکز دارو نواقص فضای فیزیکی و انبارهای دارویی بیمارستان ها را برطرف کنیم.

در ادامه این نشست وریا رحیمی رئیس اداری تحقیق توسعه و آموزش های مردمی و مسئول داروسازی بیمارستانی معاونت غذا و دارو نیز با بیان این مطلب که ارتقای ایمنی مصرف دارو هدف نهایی فعالیت های دارویی است خاطرنشان ساخت: بهترین راهکار مدیریت هزینه در بسته تجویز دارو توجه به چک لیست ها و پروتکل های دارویی است

کد خبر 4244424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha