۱۵ اسفند ۱۳۹۶، ۱۴:۵۳

رئیس بسیج سازندگی سپاه کربلا:

۲۵۰ پروژه توسط بسیج سازندگی مازندران در دست اجرا است

۲۵۰ پروژه توسط بسیج سازندگی مازندران در دست اجرا است

ساری - رئیس بسیج سازندگی سپاه کربلا مازندران گفت: حدود ۲۵۰ پروژه کوچک و بزرگ از جمله مسکن محرومان در سطح استان در دست اجرا است.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ غلامرضا شریعتی بعدازظهر سه شنبه در نشست با خبرنگاران از جمله محورهای اساسی فعالیت سازمان بسیج سازندگی را ایجاد اشتغال، آموزش و توانمندسازی، محرومیت‌زدایی و عمرانی و زیرساختی برای کمک به دستگاه‌های اجرایی برای پیشبرد اهداف اعلام کرد.

رئیس بسیج سازندگی سپاه کربلا، با اشاره به اولویت شعار سال و توجه به ایجاد عرصه‌های اشتغال و اشتغال‌زایی، گفت: سازمان بسیج همانند سنوات گذشته تلاش‌های خوبی انجام داد و در سال جاری با حدود ۱۲ میلیارد تومان از منابع درون سازمانی سپاه و تسهیل اشتغال توانستیم قریب به دو هزار و ۵۰۰ شغل ایجاد کنیم.

شریعتی به وجود قریب به ۲۵۰ پروژه کوچک در سراسر استان، از جمله ساخت مسکن محرومان اشاره کرد و افزود: در سال جاری، با تفاهم با بهزیستی و کمیته امداد دربازه زمانی مرداد امسال تا مرداد سال آینده مقرر شد حدود ۵۰۰ مسکن محرومان ساخته شود که در همین فرصت ۶ ماه، قریب به ۲۵۰ مسکن ساخته و به بهره‌برداران تحویل داده شد.

وی با بیان اینکه با کمک ۵۰ درصدی نهادهای حمایتی و مابقی با کمک خیرین و گروه‌های جهادی استان این منابع تامین شده و روز به روز در حال توسعه است، ابراز امیدواری کرد تا با ادامه این روند مابقی تعهدات سازمان در حوزه مسکن محرومان انجام شود.

شریعتی با بیان اینکه هدف‌گذاری ما برای امسال ساخت ۵۰۰ مسکن محرومان و تهیه ۳۰۰ جهیزیه برای نیازمندان بوده است، افزود: حدود ۶۰ درصد این جهیزیه‌ها تامین و تحویل و مابقی نیز برابر با زمان مقرر تحویل خواهد شد.

رئیس بسیج سازندگی سپاه کربلا از دیگر راه‌های محرومیت‌زدایی توسط این سازمان را انجام پروژه‌های کوچک توسط بنیاد برکت برشمرد و افزود: در این مسیر در دو حوزه زیرساخت و کمک به پروژه‌های کوچک مانند منبع ذخیره آب شرب، آبرسانی روستایی، مساجد و حسینیه‌ها فعال هستیم و در سال ۹۶ قریب به ۱۰۰ پروژه از محل این بنیاد با مبلغ ۲ میلیارد تومان انجام شده است.

شریعتی در رابطه با فعالیت در حوزه عمرانی و زیرساختی دولت، گفت: در این حوزه قریب به ۱۵۰ میلیارد تومان پروژه‌های عمرانی دولت در اختیار ما قرار دارد.

وی از جمله پروژه‌های اساسی در حوزه فعالیت زیرساختی این سازمان به ساخت ورزشگاه شهدای نوشهر با اعتبار ۱۲ میلیارد تومان اشاره کرد و افزود: این پروژه، از محل کمک‌های دفتر رهبری از سال گذشته شروع شده و در حال حاضر، از پیشرفت بالایی برخوردار است و با انجام تعهدات اعتباری، اول مهر ۹۷ تحویل خواهد شد.

رئیس بسیج سازندگی سپاه کربلا از دیگر پروژه‌ها به ساخت بیمارستان ۳۲ تخت‌خوابی شهرستان بابل در بخش بندپی اشاره کرد و گفت: این پروژه از چهار ماه قبل، آغاز شده و در حال حاضر دارای پیشرفت فیزیکی ۲۰ درصد است و امیدواریم تا پایان سال ۹۷ ساختمان این مجموعه به اتمام برسد و تجهیز آن از تعهدات دانشگاه علوم پزشکی بابل خواهد بود.

شریعتی با بیان اینکه ورزشگاه جویبار جرو تعهدات سفر رئیس جمهور بوده است، افزود: سازمان بسیج سازندگی متولی انجام آن بوده و تا کنون حدود ۳ میلیارد تومان هزینه شده است.

شریعتی از جمله پروژه‌های مهم راه‌سازی سازمان به پروژه‌های واقع در شهرستان‌های ساری، سوادکوه، نکا، گلوگاه جویبار و بهشهر با مجموع طول ۱۲۰ کیلومتر اشاره کرد و گفت: به جز جویبار تمام پروژه‌ها در حوزه کوهستانی بوده و برابر تعهدات ما پروژه‌ها از پیشرفت بسیار بالایی برخوردارند.

وی با اشاره به تفاهم این سازمان با سازمان بهزیستی کشور در رابطه با رفع مشکل مسکن برخی اقشار زلزله‌زده کرمانشاه، گفت: در منطقه قلعه شاهی شهرستان سرپل ذهاب با حدود ۱۵ روستا، قریب به ۱۰۰ واحد مسکونی برای افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی وجود دارد و امروز پس از گذشت یک ماه و نیم از فعالیت ما در احداث مسکن دائم، ۵۰ واحد مسکونی پی‌ریزی شده و اسکلت فلزی ۳۰ واحد نیز در حال نصب است و برآورد ما تحویل ۵۰ واحد مسکونی تا پایان اردیبهشت ماه ۹۷ خواهد بود.

شریعتی ادامه داد: ما در این زمینه علاوه بر استفاده از مساعدت اعتباری بنیاد مسکن، از کمک خیرین استانی نیز بهره گرفته‌ایم و خیرین استان برای هر مسکن حدود ۳۵ میلیون تومان سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

کد خبر 4245142

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha