۲۰ اسفند ۱۳۹۶، ۱۵:۲۸

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران:

در قبال خرید و فروش پوست حیوانات اهلی وظیفه‌ای نداریم

در قبال خرید و فروش پوست حیوانات اهلی وظیفه‌ای نداریم

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران از بررسی موضوع خرید و فروش پوست حیوانات در فروشگاهی در شهر تهران توسط ماموران یگان حفاظت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سایت اطلاع رسانی محیط زیست استان تهران(سامات)، نقی میرزاکریمی با اعلام این خبر گفت: در پی کسب خبر و انتشار تصویری در فضای مجازی مبنی بر اینکه پوست حیوانات اهلی و وحشی در فروشگاهی در تهران بفروش می رسد، ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان تهران بلافاصله به محل مورد نظر اعزام شدند.

وی افزود: پس از بررسی موضوع توسط ماموران مشخص شد پوستهای موجود در فروشگاه مربوط به حیوانات اهلی به مانند گاو، میش و بز بوده است.

وی با اشاره به اینکه در عکس منتشر شده تصویر پوست گربه نیز مشاهده شد، اظهار داشت: پس از بررسی موضوع مشخص شد که پوست مربوط به گربه اهلی بوده و هیچ گونه پوست حیوانات وحشی در محل کشف نشد.

میرزاکریمی ادامه داد: پوست مشکوک گربه مشاهده شده در تصویر در هنگام حضور ماموران در محل کشف نشد و بر اساس گفته های صاحب فروشگاه، پوست مربوط به گربه ای اهلی بوده و به شخص ناشناسی قبل از حضور ماموران به فروش رسیده است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران تصریح کرد: کلیه امور جانوران وحشی از وظایف یگان حفاظت محیط زیست می باشد و در قبال خرید و فروش پوست حیوانات اهلی یگان حفاظت محیط زیست وظیفه ای ندارد، ولی اقدام به فروش پوست حیواناتی مانند گربه از لحاظ اخلاقی نادرست و ناشایست است.

کد خبر 4249060

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha