۲۱ اسفند ۱۳۹۶، ۱۲:۵۷

کانون‌های مساجد پایگاه بصیرت افزایی باشند؛

پاسخگویی به شبهات فضای مجازی/ هسته‌های مقاومت انقلابی شکل بگیرد

پاسخگویی به شبهات فضای مجازی/ هسته‌های مقاومت انقلابی شکل بگیرد

خرم‌آباد- نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تأکید بر لزوم پاسخگویی به شبهات فضای مجازی توسط کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گفت: باید هسته‌های مقاومت انقلابی شکل بگیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید احمد میرعمادی ظهر دوشنبه در جمع اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد لرستان با اشاره به اینکه کانون های فرهنگی هنری مساجد یکی از نهادهای جوشیده در انقلاب اسلامی ایران است، اظهار داشت: کانون های فرهنگی هنری مساجد یک معنویت خاصی دارند و پایگاه معنویت هستند، به دلیل اینکه مرکز آن ها مسجد است و کار دینی و انقلابی انجام می دهند.

انتقال ارزش های انقلابی به نسل جوان یکی از کارکردهای کانون های فرهنگی هنری مساجد است

وی ضمن تشریح کارکردها و ظرفیت های کانون های فرهنگی و هنری مساجد گفت: انتقال ارزش های انقلابی به نسل جوان یکی از کارکردهای کانون های فرهنگی هنری مساجد است؛ در این نهاد جوانان با ارزش های انقلابی آشنا می شوند؛ استقلال، استکبار ستیزی، عدالت خواهی، ولایت، رهبری و فرهنگ ایثار و جهاد و شهادت ارزش های انقلاب هستند.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه کانون های فرهنگی هنری مساجد انتقال دهنده این ارزش ها به نسل جوان هستند، افزود: نسل جوان نمی داند در دفاع مقدس چه گذشت و در پیروزی انقلاب مردم چه کردند، در کانون های فرهنگی هنری مساجد این موضوعات با حضور جوانان مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

کانون های مساجد، پایگاه های بصیرت افزایی هستند

آیت الله میرعمادی با اشاره به اینکه کانون های فرهنگی هنری مساجد، پایگاه تربیت دینی جوانان هستند، اگر تربیت و هدایت جوانان نباشد این پایگاه ها ارزشی ندارند، ادامه داد: یکی دیگر از کارکردهای این کانون ها، دشمن شناسی است، جوانان می آیند درس دشمن شناسی می گیرند، ضد ارزش ها را می شناسند و به آن ها مبارزه می کنند.

وی با بیان اینکه کانون های فرهنگی هنری مساجد، پایگاه های بصیرت افزایی هستند؛ این کانون ها پایگاه تربیت و بصیرت افزایی هستند، تصریح کرد: تشکیل هسته های مقاومت در برابر زشتی ها و رواج دادن معروف ها و عملیاتی کردن منویات رهبری باید در این کانون ها صورت گیرد.

هسته های مقاومت انقلابی و دینی تشکیل شود

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه منویات رهبر معظم انقلاب را کانون های فرهنگی هنری مساجد باید دنبال کنند، مخصوصا فعالیت انقلابی در فضای مجازی، ادامه داد: امروز دشمنان از فضای مجازی استفاده می کنند و ما مصرف کننده شده ایم، الان فضای مجازی در اختیار آن ها است و ما از خوراک آن ها استفاده می کنیم و به دیگران انتقال هم می دهیم، در حالی که باید به آن ها پاسخ بدهیم.

آیت الله میرعمادی با بیان اینکه باید همه در حوزه فضای مجازی فعالیت کنند، نباید تنها مصرف کننده مطالب فضای مجازی باشید، تصریح کرد: جالب است ما می شویم پادوی دشمن، دشمن تولید محتوا می کند و ما هم پخش می کنیم و خیال می کنیم هنر می کنیم، ما کار دشمن را داریم دنبال می کنیم و حواس مان نیست، به جای اینکه به شبهات جواب بدهیم مطالب آن ها را پخش می کنیم.

وی با تاکید بر اینکه کانون های فرهنگی هنری مساجد باید هسته های مقاومت انقلابی و دینی را تشکیل بدهند، افزود: کانون های فرهنگی هنری مساجد، حلقه وصل جوانان به مسجد و امام جماعت هستند، شما باید جوانان را جذب به مسجد کنید، کانون های فرهنگی هنری باید محل انس و ارتباط جوانان با یکدیگر باشند.

انتظار داریم مسئولین کانون های فرهنگی هنری را حمایت و پشتیبانی کنند

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد رهبری با اشاره به اینکه از کارکردهای مهم کانون های فرهنگی هنری مساجد، مسئله افزایش قدرت نرم جوانان است، قدرت فکری جوانان، اظهار داشت: امروز جنگ، جنگ نرم است و در این جنگ جوانان ما باید قوی و قدرتمند و توانمند شوند.

آیت الله میرعمادی با بیان اینکه انتظار داریم مسئولین کانون های فرهنگی هنری را حمایت و پشتیبانی کنند و علما و روحانیت و ائمه جماعت کانون های فرهنگی هنری را با آغوش باز بپذیرند و آن ها را فرزندان خود بدانند و برای آن ها برنامه داشته باشند، تصریح کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد باید برنامه های جذاب برای جوانان داشته باشند، باید از همه امکانات و ظرفیت ها برای رشد و تعالی جوانان استفاده کنیم.

کد خبر 4249854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha