۲۱ اسفند ۱۳۹۶، ۱۷:۵۱

استاندار مازندران:

جریان فکری رسانه‌های بزرگ جهان در سیطره فرهنگ استکباری است

جریان فکری رسانه‌های بزرگ جهان در سیطره فرهنگ استکباری است

ساری- استاندار مازندران جریان فکری و فرهنگی رسانه‌های بزرگ جهان را تحت سیطره فرهنگ استکباری دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اسلامی، عصر دوشنبه، در آیین تقدیر از کارکنان موفق صداوسیمای مازندران، این نهاد را یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی خواند و افزود: صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران ظرفیت متمایزی نسبت به نهادهای مشابه این رسانه در جهان دارد .

وی فعالیت دیگر رادیو و تلویزیون‌های فعال جهان را فاقد الگوی مشخص توصیف کرد و ادامه داد: رادیو و تلویزیون‌های جهان  اساس فکری و فرهنگی مشخصی ندارند و متأثر از الگوی فکری استکبار و صهیونیسم مدیریت می‌شوند.

استاندار مازندران نگاه غالب بر رسانه‌های بزرگ جهان را ترویج فرهنگ هالیوودی خواند و تصریح کرد: جریان فکری و فرهنگی که این رسانه‌ها دنبال می‌کند در سیطره فرهنگ استکباری است.

وی عملکرد صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران را بر اساس ارزش‌ها و باورهای دینی و ملی دانست و تأکید کرد: برای تغذیه فکری و بالا بردن فرهنگ جامعه باید با برنامه‌سازی‌های متنوع ظرفیت‌سازی خوبی صورت گیرد تا توانمندی‌های استان به‌خوبی نمایش داده شود .

اسلامی به کیفیت برنامه‌های رادیو و تلویزیونی اشاره کرد و افزود: قدرت تأثیرگذاری، پذیرش، ظرفیت تحمل و قدرت تحلیل از سرمایه‌های صداوسیما است که می‌تواند با بازآفرینی و تکرار محتوای اصیل با هویت ملی و مبتنی بر ارزش‌های اسلامی برای مخاطبان سازنده باشد .

استاندار مازندران معدل کاری برنامه‌های صداوسیمای مازندران را مطلوب توصیف کرد و یادآور شد: تولید محتوای برنامه‌های مختلف با تکیه بر فرهنگ اسلامی و  ایرانی می‌تواند بر اثرگذاری این نهاد مؤثر باشد .

اسلامی رویکرد صداوسیما را در انعکاس عملکرد دولت در استان مهم ارزیابی کرد و افزود: با همگرایی، هماهنگی و یکپارچگی می‌توان از ظرفیت این نهاد برای استحکام اعتماد بین مردم و دولت و ایجاد  ظرفیت امیدوارکننده در استان بهره برد.

وی نقش‌آفرینی و حضور مردم در مقاطع مختلف را نیاز روز استان اعلام کرد و گفت: در دوره گذار به سمت توسعه بیش از گذشته به حضور و مشارکت عمومی مردم در صحنه‌های مختلف نیاز داریم تا بتوانیم با تکیه بر سرمایه انسانی به فرصت‌های متنوعی برای پیشرفت دست یابیم .

کد خبر 4250205

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha