۲۱ اسفند ۱۳۹۶، ۱۹:۰۴

معاون استاندار مازندران:

فرهنگ شهادت در جامعه به‌درستی تبیین شود

فرهنگ شهادت در جامعه به‌درستی تبیین شود

بهشهر- معاون عمرانی استاندار مازندران بر انتقال و ارائه درست ادبیات و فرهنگ شهید و شهادت در جامعه تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی نبیان، عصر دوشنبه در یادواره شهدای دانش‌آموز و معلم در دبیرستان دخترانه شاهد بهشهر، گفت: گذشتن از جان راحت نیست بلکه اقدام ارزشمندی است که شهدا انجام دادند و ۱۰ هزار و ۴۰۰ آلاله مازندران برای دفاع از انقلاب و میهن، جان خود را از دست دادند.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان آینده‌سازان این انقلاب هستند و آینده از آن این دانش‌آموزان است؛ خاطرنشان کرد: بزرگداشت یاد و خاطره دانش‌آموزان و فرهنگیان شهید، از برنامه‌های مهم ما برای تجلیل از اقدامات مؤثر و اثرگذار و ارزشمند شهدا است.

معاون استاندار مازندران گفت: رفتن شهدا منجر به زندگی ما شد و امروز همه ما مدیون خون شهدا هستیم.

نبیان با بیان اینکه زندگی و آرامش امروز ما مدیون خون همه این شهدا است، افزود: اتفاق ارزشمندی توسط جوانان این مرزوبوم، این استان و ۸۰۰ آلاله شهید شهرستان بهشهر و ۱۸۸ دانش‌آموز و ۲۸ معلم و فرهنگی این شهرستان رقم خورد و خاطرات شهدا همیشه در اذهان باقی است.

وی بیان داشت: در نظامی زندگی می‌کنیم که رهبری امام خامنه‌ای بر سر ما و هنوز بوی شهادت در جامعه ساری و جاری است.

ادبیات دفاع مقدس همچنان در بین مردم ما جاری است

این مسئول افزود: خیلی‌ها فکر می‌کردند که بعد از هشت سال دفاع مقدس، جامعه با ادبیات شهید و شهادت فاصله می‌گیرند اما اکنون شاهدیم که رنگ و بوی شهادت در همه‌جا جاری است و شهدای مدافع حرم، نشان دادند که مردانه ایستاده‌اند و در ادامه راه عاشورای حسینی اقدامات ارزشمندی انجام می‌دهند.

معاون عمرانی استاندار مازندران گفت: ادبیات دفاع مقدس همچنان در بین مردم ما جاری است و لحظه‌ای آن ایام توسط مردم فراموش نمی‌شود.

نبیان یادآور شد: باید بدانیم هر اتفاقی در این حوزه شکل‌گرفته، مدیون لسان معلمان بوده است که موجب شکل‌گیری و ماندگاری ارزش‌ها شد.

وی با بیان اینکه همه ما بدهکار شهدا و مکلف در برابر خون آن‌ها هستیم، افزود: لحظه‌ای فراموش نکنیم که همه ما به شهدا و خانواده شهدا بدهکاریم و در هر موقعیتی باید با رعایت اصول اخلاقی، حفظ ارزش‌ها، کارکرد درست، آموزش مناسب و هدایت افراد در مسیر تقوا بدهی خود را به شهدا ادا کنیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم تا بدهی خود را به شهدا و خانواده شهدا ادا کنیم و بدانیم امنیت، آرامش و اقتدار نظام ما مدیون ایثار و فداکاری‌های شهدا و خانواده‌های شهدا است.

نبیان گفت: همه ما باید در قدم، قلم و لسان سربازی خود را به ولایت انجام داده و با عمل به رسالت خود، ضمن ادامه راه شهدا در مسیر شهدا باشیم.

یک‌چهارم از شهدای شهرستان بهشهر از دانش‌آموزان هستند

در ادامه این مراسم، قربانعلی اصغری، رئیس آموزش‌وپرورش شهرستان بهشهر، اظهار داشت: وظیفه‌داریم رهرو مناسبی برای شهدا باشیم تا رشادت‌ها و ایثار شهدا به‌درستی به نسل جدید و آینده منتقل شود.

اصغری افزود: بیش از یک‌چهارم از شهدای شهرستان بهشهر از دانش‌آموزان هستند که بیانگر عمل به دستورات امام و رهبر بوده است که با رها کردن کلاس درس، در جبهه‌های نبرد حاضر شدند.

وی بیان داشت: امروز دشمن جرات حمله به کشور ما را ندارد چراکه به اقتدار ایران پی برده و خیال جنگیدن را از سر بیرون کرده‌اند؛ اما جنگ نرم دشمن همچنان وجود دارد.

اصغری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: چهارشنبه‌سوری در فرهنگ و سنت ما است اما همراه شدن این سنت با خرافات و مواد منفجره، از توطئه‌های دشمنان بوده که باید آگاه باشیم.

وی افزود: حفظ ارزش‌های نظام از مسائل مهم و ارزشمند است که باید همه ما در حفظ آن تلاش کرده و در برابر جنگ نرم دشمن بایستیم.

کد خبر 4250250

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha