۲۱ اسفند ۱۳۹۶، ۱۹:۲۰

رئیس دانشکده دین و رسانه صدا و سیمای قم:

چتر حوزه بر رسانه گسترده و دقیق‌تر از جاهای دیگر باشد

چتر حوزه بر رسانه گسترده و دقیق‌تر از جاهای دیگر باشد

قم - رئیس دانشکده دین و رسانه صدا و سیمای قم با اشاره به گستردگی مدیریت رسانه، گفت: چتر حوزه در این حوزه باید گسترده و دقیق‌تر از جاهای دیگر باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا پویا بعد از ظهر دوشنبه در چهارمین نشست گروه‌های تبلیغ رسانه‌ای و پیش نشست نخستین اجلاسیه فضلا و روحانیون رسانه‌ای حوزه‌های علمیه که در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد، گفت: ویژگی‌ای در نهاد حوزه است که آن را از دیگر نهادها متمایز می‌کند و آن اینکه در طول نهادهای دیگر قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه نهاد حوزه باید در بخش‌هایی از جمله ترویج دین یک نوع اشرافیت و چتری را روی رسانه باز کند، افزود: رسانه یک جریان ارتباطی فراگیر با رویکردهای مختلف است که از مدیریت تا تکنولوژی و هنر را شامل می‌شود.

رئیس دانشکده دین و رسانه صدا و سیما قم، اظهار داشت: مدیریت رسانه از آن جایی که از تکنولوژی تا هنر، اقتصاد، سیاست، جامعه و خانواده و دین را در بر می‌گیرد به ابر رشته تبدیل شده است که چتر حوزه در این جا باید گسترده و دقیق‌تر از جاهای دیگر باشد.

وی با اشاره به اینکه رسانه صرفاً ابزار سرگرمی و اطلاع‌رسانی نیست بلکه مدرسه عمومی است، گفت: هرکس با کارکردهای رسانه به لحاظ علمی و عملی آشنا باشد می‌داند این مدرسه عمومی جز در نگاه جمهوری اسلامی در هیچ جای دنیا وجود ندارد.

پویا به اهمیت و تأثیرگذاری هنر اشاره کرد و افزود: دشمن برای فساد و ابتذال فرزندان ما در فضای مجازی چون تلگرام از هنر نیز استفاده می‌کند و این تأثیر هنر به اندازه‌ای است که امروز بیشرین ضربه‌ای که در دنیا به ما وارد می‌شود از کارکرد هنر است.

وی ادامه داد: از فردی که با مسئولان تلگرام جلسه داشته است شندیم که در دو سال اخیر هرچه تغییر در این ابزار رسانه‌ای رخ داده به مقتضای بررسی‌هایی بوده است که از جامعه ما کرده‌اند و به گفته آن شخص مدیران تلگرام به مسائل دینی ما بی‌توجه‌ هستند و آمریکا نیز پشت پرده آن است.

رئیس کمیسیون دیداری و شنیداری اجلاسیه فضلا و روحانیون رسانه، با بیان اینکه به گفته رهبری رسانه قرارگاه جنگ نرم است، عنوان کرد: در جنگ سخت میدان‌های نبرد مشخص است اما جنگ نرم از درون خانواده‌ها شکل می‌گیرد و تعداد کشته‌های آن معلوم نیست لذا امروز شهرها و مراکز مختلف و حتی خانواده‌های مذهبی از درون تحت تأثیر جنگ نرم دچار آسیب‌های جدی شده‌اند.

وی افزود: اگر حوزویان بخواهند در عرصه رسانه به طور جدی فعال باشند باید این موارد را مد نظر بگیرند از جمله این که به معارف دینی علم عمیق داشته باشند، عامل به دستورات دین باشند و به مسائل جامعه به خوبی آشنا و آگاه باشند.

کد خبر 4250288

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha