۲۵ اسفند ۱۳۹۶، ۱۴:۵۱

امام جمعه ابهر :

ملی شدن صنعت نفت از تاثیرگذارترین رویدادهای تاریخ معاصر ایران است

ملی شدن صنعت نفت از تاثیرگذارترین رویدادهای تاریخ معاصر ایران است

زنجان - امام جمعه ابهر گفت: یکی از تاثیرگذارترین رویدادهای تاریخ معاصر ایران که عبرت‌های فراوانی نیز دارد، جریان ملی شدن صنعت نفت است.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از دفتر امام جمعه ابهر، حجت‌الاسلام جعفر رحیمی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه ابهر با اشاره به سالروز ملی شدن صنعت نفت ایران در سال ۱۳۲۹، اظهار کرد: تاریخ معاصر ایران فراز و نشیب‌های بسیاری را پشت سر گذاشته است.

وی ادامه داد: یکی از تاثیرگذارترین رویدادهای تاریخ معاصر ایران که عبرت‌های فراوانی نیز دارد، جریان ملی شدن صنعت نفت است که نیروهای مذهبی و ملی در کنار یکدیگر به امامت روحانیت علیه استبداد مبارزه کردند. در این میان نقش روحانیت به‌ویژه آیت‌الله کاشانی که رهبری آن را بر عهده داشت، اگر بیشتر از دیگران نباشد کمتر نیست.

رحیمی افزود: نقش روحانیت آن هنگام بیشتر آشکار می‌شود که پس از خانه‌نشین شدن آیت‌الله کاشانی و کناره‌گیری هم‌فکرانش، ملی‌گراها راه به جایی نبردند و این بار نفت ایران به آمریکا سپرده شد که هدفی جز غارت منابع ایران نداشت و دکتر مصدق بالاخره شکست خورد؛ چرا که او به حرف آیت‌الله کاشانی گوش نکرد.

امام جمعه ابهر گفت: امروز هم اگر ملتی یا دولتی به نصایح علمای عامل به‌ویژه رهبری عظیم‌الشان گوش نکند، شکست آن گروه یا حزب قطعی است و اگر امروز هم در سیاست داخلی و خارجی به نصایح و دستورات رهبری عمل کنیم، پیروزی قطعی است.

رحیمی با اشاره به قرار گرفتن در روزهای پایانی سال تاکید کرد: باید فرصت را غنیمت شمرده و با آسیب‌شناسی، در فکر تحول انقلابی باشیم.

وی همچنین با اشاره به اینکه این روزها باید فرصت را مغتنم شمرده و آسیب‌های خود را شناخته و در فکر یک تحول انقلابی باشیم، افزود: اولین آسیب این است که نفس سرکش آدمی که هرگز تمایل به اصلاح و هدایت ندارد و طبق فرمایش حضرت علی (ع) کسی که خودش را اصلاح نمی‌کند، چگونه دیگری را اصلاح می‌کند. از انسان ضعیف‌النفسی که در مدیریت نفس خویش عاجز است، چگونه می‌توان انتظار اصلاح و اقدام سازنده در جامعه داشت.

کد خبر 4253121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha