۲۵ اسفند ۱۳۹۶، ۱۵:۵۳

امام جمعه بجنورد:

مسئولان با شنیدن انتقادها از کوره خارج نشوند

مسئولان با شنیدن انتقادها از کوره خارج نشوند

بجنورد- امام جمعه بجنورد گفت: مسئولان از شنیدن انتقاد مردم در برابر کم کارهایشان از کوره خارج نشوند بلکه به خواسته های بجای آنان بپردازند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی در خطبه های آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه بجنورد با بیان اینکه انتقاد و تذکر سبب پیشرفت و تغییر روند کارها می شود، اظهار کرد: چنانچه مسئولی از انتقاد دلخور شد باید محکم تر با آن برخورد کرد تا روند کاری خود را تغییر دهد.

حجت الاسلام یعقوبی افزود: اگر انتقاد و تذکری در کارها نباشد قطعا به بی راهه خواهیم رسید و آنگاه انتظار پیشرفت و توسعه را نداشته باشیم.

حرمت شهادت امام هادی(ع) حفظ شود

وی در ادامه به شهادت امام هادی (ع) همزمان با روز اول عید نوروز اشاره و تصریح کرد: حرمت وفات این امام بزرگوار حفظ شود و اجازه ندهیم عده ای فرصت طلب ارزش های دینی ما را خدشه دار کنند.

خطیب نماز جمعه بجنورد همچنین درباره پیوند سیاست با دیانت به نقل از امام هادی(ع)، بیان کرد: به گفته این امام بزگوار، امامان رکن شهرها و سیاستمدار هستند از این رو می توان ارتباط محکم بین دین و سیاست را فهمید همان طور که این موضوع در رفتار امام وجود داشته است.

تبیین فرهنگ اعتکاف در جامعه

حجت الاسلام یعقوبی در بخشی دیگر از سخنان بر تبیین فرهنگ اعتکاف در جامعه تاکید کرد و گفت: باتوجه به اینکه نوروز امسال به ایام البیض ماه رجب برخورد کرده، فرصت مناسبی است تا افراد سه روز از تعطیلات خود را در مساجد سپری کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی اظهار کرد: اعتکاف، انسان را از خواب غفلت بیدار و این سه روز فرد را به مدت یک سال بیمه می کند.

وی در ادامه درباره عید نوروز مطرح کرد: عید نوروز فرصتی برای صله رحم، از بین بردن کینه ها و دلخوری ها است و همچنین لذت بردن از دامن طبیعت است اما مراقب باشیم در این دید و بازدیدها چشم و هم چشمی و لهو لعب ها وارد زندگی نشود.

حجت الاسلام یعقوبی به حدیثی از امام علی (ع) اشاره کرد و گفت: ایشان فرمودند هر روز که در آن معصیت خداوند نباشد عید است؛ امیدواریم در سال جدید دیگر شاهد هیچ گونه حوادث تلخی در کشور نباشیم.

خطیب نماز جمعه بجنورد همچنین به سالروز عملیات فتح المبین اشاره کرد و افزود: این عملیات در نوروز سال ۶۱ انجام شد که رزمندگان اسلام توانستند غنایم بسیاری را بدست آورند و نیز تعداد زیادی از دشمن بعثی را به اسارت گرفتند.

کد خبر 4253192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha