۳ فروردین ۱۳۹۷، ۱۲:۱۲

مدیرکل میراث فرهنگی استان قزوین:

بازدید از اماکن تاریخی قزوین ۱۴ درصد افزایش یافت

بازدید از اماکن تاریخی قزوین ۱۴ درصد افزایش یافت

قزوین- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قزوین گفت: در هفته اول تعطیلات نوروزی تعداد بازدید کنندگان از بناهای تاریخی قزوین با ۱۴ درصد افزایش به ۳۲۲ هزار نفر رسید.

جواد حضرتی در گفتگو با خبرنگار مهر با تبریک سال جدید و آرزوی بهروزی برای مسافران و گردشگران د ر خصوص برنامه های نوروزی و میزان استقبال از بناهای تاریخی اظهارداشت: تا پایان دیشب(جمعه شب) در مجموعه فضاهای مهیا شده برای گردشگران از جمله آب انبارها، مسجد مدرسه، کاروانسراها، بازار، حمام های تاریخی، موزه ها، قلاع باستانی و چشم اندازهای طبیعی بیش از ۳۲۲ هزار نفر بازدید کردند.

وی اضافه کرد: بازدید در ایام عید امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۴ درصد افزایش یافته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تصریح کرد: بیشترین استقبال تاکنون از دولتخانه صفوی، حمام قجر و دریاچه اوان صورت گرفته است و در صورت آغاز برنامه های شاد فرهنگی در سرای سعدالسلطنه پیش بینی می شود این بنا نیز با استقبال گسترده گردشگران روبرو شود.

افزایش ۲۲ درصدی اقامت گردشگران در استان

حضرتی یادآورشد: امسال با افتتاح چند هتل و میهمانسرا در استان ظرفیت تخت های اقامتی به حدود ۱۹۰۰ تخت افزایش یافت که شاهد بالا رفتن اقامت گردشگران هم بودیم.

وی اظهارداشت: از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون ۶۱ هزار و ۹۳۵ نفر در استان و مراکز اقامتی و استراحت گاهی، خانه های مسافر، کمپ ها، هتل ها، خانه های بوم گردی و مسافرخانه های استان اقامت کردند.

حضرتی اضافه کرد: تعداد نظارت از امکان اقامتی و تاریخی نیز بالغ بر ۲۷۰ مورد بوده تا رضایت مسافران و گردشگران فراهم شود.

نوروزگاهها با استقبال مردم روبرو شده است

وی بیان کرد: برای اولین بار تجربه نورزگاهی را در برخی محلات قزوین آغاز کرده ایم که به دلیل تنوع برنامه ها شاهد استقبال خوب مردم هستیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین افزود: اجرای برنامه های شاد موسیقی، سنتی، محلی و مقامی، نمایش سیاه ببو، نقالی و شاهنامه خوانی، نمایشگاه ضرب و زنگ، آشنایی با تاریخ، برپایی سیاه چادرها، دهها برنامه متنوع و شاد در برنامه نوروزگاهی موجب استقبال مسافران و گردشگران نوروزی شده است.

پذیرای گردشگران در ۸۰ بنا و محوطه های تاریخی هستیم

حضرتی گفت: ۴۰ بنای تاریخی در شهر قزوین و در مجموع ۸۰ بنا و محوطه باستانی برای بازدید گردشگران در ایام نوروز آماده شده است.

وی اظهارامیدواری کرد با تمهیدات فراهم شده در مراکز دیدنی و تاریخی استان شاهد استقبال همچنان گسترده مسافران نوروزی از فرهنگ و تاریخ و تمدن استان قزوین و بازدید از مراکز تاریخی باشیم.

کد خبر 4257218

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha