۷ فروردین ۱۳۹۷، ۹:۴۶

رئیس هیئت روستایی و بازی های بومی و محلی قشم:

جشنواره نوروزی بومی و محلی در قشم برگزار می شود

جشنواره نوروزی بومی و محلی در قشم برگزار می شود

قشم - رئیس هیئت روستایی و بازی های بومی و محلی قشم از برگزاری جشنواره نوروزی بومی و محلی در این جزیره به میزبانی روستای گورزین خبر داد.

عبدالرحیم رضوانی در گفت و گو با خبرنگار مهر در قشم اظهار داشت: این جشنواره شامل بخش های مختلفی از جمله مسابقات شتردوانی، کندر کشی، مراسم ازدواج آیینی قشمی ها، موسیقی سنتی و افتتاح سومین خانه ورزش روستایی  است.

وی با اشاره به اهمیت توسعه ورزش و حفظ و ترویج بازی های بومی و محلی، خاطرنشان کرد:  احیای بازی های ریشه دار تاریخی که با زندگی مردم این منطقه مانوس است، یکی از مهمترین اولویت های کاری هیات روستایی و بازی های بومی و محلی قشم است.

رضوانی با اشاره به تاثیرات سوء بازی های اینترنتی بر کودکان و نوجوانان جامعه امروز، گفت: در این شرایط ترویج بازی های بومی و محلی نقشی مهم و سازنده در ایجاد محیطی شاد و سالم برای فرزندان ما دارد.

رئیس هیات روستایی و بازی های بومی و محلی اظهار کرد:بازی های بومی و محلی که از گذشته برای ما به جا مانده عامل مهمی در انتقال فرهنگ و عقاید از نسلی به نسل دیگر است.

رضوانی با اشاره به برنامه ریزی های انجام شده به منظور افتتاح سومین خانه ورزش روستایی قشم همزمان با برگزاری جشنواره نوروزی بازی های بومی و محلی در قشم، گفت: استفاده از خانه ورزش روستایی برای عموم آزاد است اما گروه هدف اصلی جامعه زنان روستایی است.

وی با بیان اینکه ورزش نقش مهمی در رشد و نشاط اجتماعی هر جامعه ای دارد، تصریح کرد: زنان روستایی جزیره قشم از امکانات کمی برخوردار هستند و از همین رو راه اندازی خانه های ورزش روستایی و توسعه ورزش در میان زنان روستایی نقش بسزایی در سلامت این قشر از جامعه دارد.

رضوانی اظهارداشت: علاقمندان به ورزش می توانند با حضور در این خانه های ورزش روستایی در رشته هایی همانند شطرنج، پینگ پنگ، فوتبال دستی، دارت، والیبال و دیگر رشته ها تمرین کنند.

کد خبر 4258889

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha