۱۰ فروردین ۱۳۹۷، ۱۴:۴۶

امام جمعه بیرجند:

جمهوری اسلامی بر رأی مردم بنا نهاده شده است

جمهوری اسلامی بر رأی مردم بنا نهاده شده است

بیرجند- امام جمعه بیرجند گفت: بنیان حکومت جمهوری اسلامی بر رأی و اراده مردم حول محور اسلام بنا نهاده شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید علیرضا عبادی ظهر جمعه در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند با اشاره به سالروز شهادت امام علی(ع) اظهار کرد: بسیاری از علما و عرفا در کتب خود فضائل اخلاقی حضرت علی(ع) را برشمرده‌اند.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی و امام جمعه بیرجند بیان کرد: در بسیاری از کتب برادران اهل سنت بیان شده که مقصود از جان پیامبر(ع) در آیات مربوطه به مباهله در قرآن حضرت علی(ع) است.

آیت‌الله عبادی ادامه داد: حتی در سختی از امام شافعی از ائمه چهارگانه اهل سنت نقل شده که اگر مردم حضرت علی(ع) را می‌شناختند، بدون‌شک در برابر این شخصیت بزرگ سجده می‌کردند.

وی افزود: عبدالفتاح عبدالمقصود از دیگر علمای اهل سنت نیز در گفت‌وگویی با علمای اهل تشیع در قم بیان داشته که علت تولد حضرت علی(ع) در کعبه این بوده که خداوند می‌خواسته به همه بفماند که کعبه قبله همگان و قبله کعبه حضرت علی(ع) است.

امام جمعه بیرجند گفت: همه ما که به نام شیعه علی و یا کارگزار حکومتی هستیم که مدعی پیروی از این بزرگ مرد است باید نهایت تلاش خود را داشته باشیم که برازنده نام علی(ع) باشیم.

آیت الله عبادی با اشاره به ۱۲ فروردین سالروز رفراندم جمهوری اسلامی اظهار کرد: تبریک به مناسب ۱۲ فروردین فراتر از یک بحث لفظی است و ما باید آرمان‌های انقلاب و جمهوری اسلامی را در این روز مرور کنیم.

وی بیان کرد: در رژیم‌های شاهنشاهی نقش تعیین‌کننده و حرف آخر را پادشاه می‌زند ولی در جمهوری اسلامی بنیان حکومت بر رأی و اراده مردم حول محور اسلام بنا نهاده شده است.

امام جمعه بیرجند ادامه داد: در طول تاریخ عده‌ای بر اساس هواهای نفسانی و خواست های خود بر ایران حکومت کردند اما در نهایت با جانفشانی و تلاش مردم جمهوری اسلامی بر اساس رأی مردم و اسلام شکل گرفت.

آیت الله عبادی یادآور شد: در دوران پادشاهی علاوه بر استبداد داخلی نفوذ خارجی نیز وجود داشته است.

کد خبر 4260512

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha