۱۱ فروردین ۱۳۹۷، ۱۳:۳۰

راهیان نور فرصتی برای خودسازی است

اینجا سن و سال معنایی ندارد/ عاشقی زیر سایه عنوان «خادم الشهدا»

اینجا سن و سال معنایی ندارد/ عاشقی زیر سایه عنوان «خادم الشهدا»

ساری - اینجا و در اردوگاه شهدای مازندران در راهیان نور، دوست داری آدم دیگری شوی و سن و سال و شغل و منصب برای خادم الشهدا شدن معنایی ندارد.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: عید نوروز و زمانی که همه جای ایران سفره عید پهن می‌شود، عده‌ای پای سفره‌ای معنوی می‌نشینند که میزبان واقعی آن شهدا هستند و در بین زائران، کسانی بدون مزد و منت، خادم الشهدا می‌شوند، فرقی نمی‌کند دکتر باشد یا مهندس، دانش‌آموز یا دانشجو، استاد یا معلم، همه به یک اسم و با نام «خادم الشهداء» شناخته می‌شوند.

در آشپزخانه اردوگاه شهدای مازندران که گرمای آن کمتر از گرمای هوای جنوب نیست، عده‌ای فرسنگ‌ها دورتر از آب‌وهوای خوش شمال مشغول خدمت‌رسانی به زائران شهدا هستند. محمدتقی قاسمی دبیر بازنشسته بهشهری است و به خبرنگار مهر درباره چرایی خادم الشهداء شدنش می‌گوید: راهیان نور پاسداشت ایثار، گذشت و فداکاری شهداست و من هم خواستم خدمتی به شهدا کرده باشم، ازاین‌رو، در آشپزخانه اردوگاه مشغول به کار شدم.     

فرهنگی بازنشسته آموزش‌وپرورش خدمت به زائرین شهدا را یک رتبه و درجه دانست و خاطرنشان کرد: کسانی که در قسمت آشپزخانه کار می‌کنند به‌نوعی در گمنامی به سر می‌برند و درجه‌شان گمنامی است.

قاسمی در ادامه به خاطره‌ای اشاره کرد و افزود: ازآنجاکه درباره زمانی دانش‌آموزی هم خادم الشهدا در بخش آشپزخانه بودم، تعداد خادمین آشپزخانه کم بود، یک روز مهمانانی از استان قم هم داشتیم، نگران بودم مبادا غذا به‌اندازه کافی نباشد اما با عنایت شهدا، آن روز غذا چنان برکتی داشت که الحمدالله  توانستیم به‌موقع  خدمات‌رسانی را انجام دهیم.

خادم الشهداء آشپزخانه اردوگاه با تأکید بر اینکه  راهیان نور راهی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است، گفت: برای یک‌بار هم شده از کسانی که به این سفر نیامدند، درخواست می‌کنم به راهیان نور بیایند و از فضای معنوی اینجا استفاده کنند.

رضا رمضان زاده یکی دیگر از خادمین شهدای اهل بابل است که ۲۵ سال سن و لیسانس برق دارد و در آشپزخانه اردوگاه شهدای مازندران مشغول کار است.

وی به اولین سالی که در لباس خادمی به اردوگاه شهدای مازندران آمد اشاره می‌کند و می‌گوید: چهار سال پیش به‌عنوان زائر به مناطق عملیاتی جنوب آمدم، وقتی رفتار خادمین شهدا را دیدم خیلی برایم جذاب و شیرین بود، طوری که  دوست داشتم یک‌بار خادم الشهدا بودن را تجربه کنم آن‌هم زمان عید خادم الشهدا بودن، حس خوبی دارد.

وی افزود: اسمم را در سامانه ثبت خادمین شهدا ثبت کردم و منتظر شدم تا زمان قرعه‌کشی، اما متأسفانه اسمم درنیامد، همان زمان یکی از کاروان‌ها چند نفر انصرافی داشت و من توانستم با آن‌ها به منطقه بیایم، یکی از دوستانم گفت اینجا فرماندهی دارد به نام شهید محمد بلباسی شما نزد او برو تا شاید فرمانده قبول کند و خادم شوی.

خادم الشهداء دهه هفتادی در ادامه با تصریح بر این مطلب که خادم هر قسمت باشی فرقی نمی‌کند، اظهار کرد: فضای کار و خدمات‌رسانی به زائر به‌گونه‌ای است که  در اینجا دیده نمی‌شوی، پس بهترین فرصت است برای خودسازی.

جوان تحصیل‌کرده در کسوت خادمی، با اشاره به اینکه خادمین شهدا ازخودگذشتگی، ایثار و وحدت را تمرین می‌کنند، بیان کرد: گاهی می‌بینم کسی دکتر است اما به زائرین  شهدا خدمت می‌کند و این خودش یک معجزه است.

این جوان جنگ‌ندیده، که حالا در لباس خادمی شهدا مشغول خدمت به زائرین است، با بیان این مطلب که ما اعتقادداریم تا خوب‌ترها شهید نشوند خوب‌ها، خوب‌تر نمی‌شوند، گفت: هر فرد باید از کارهای کوچک شروع کند تا به مرحله‌ای برسد که در مقابل دشمن، جانش را ایثار کند و این دلیلش مبارزه با نفس و جهاد اکبر است، کسی در اینجا  بر نفس خود پیروز شود در مقابل دشمن هم  پیروز خواهد شد.

امسال ۳۰ هزار زائر از مازندران به مناطق مختلف راهیان نور اعزام شدند.

کد خبر 4260866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha