۱۱ فروردین ۱۳۹۷، ۱۹:۴۴

مدیرکل محیط زیست لرستان تاکید کرد؛

ضرورت حفاظت از محیط‌زیست در روز «انس با طبیعت» از سوی مردم

ضرورت حفاظت از محیط‌زیست در روز «انس با طبیعت» از سوی مردم

خرم‌آباد- مدیرکل محیط‌زیست لرستان بر ضرورت حفاظت از محیط‌زیست در روز «انس با طبیعت» از سوی مردم تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهرداد فتحی بیرانوند با اشاره به مشکلات ناشی از بحران آب در کشور گفت: یکی از دغدغه‌های زیست‌محیطی کشور کاهش منابع آبی و عدم مصرف بهینه آن در بخش‌های مختلف به‌خصوص در بخش‌های کشاورزی و صنعت است که باید با برنامه‌ریزی مناسب و رعایت الگوی کشت و مدنظر قرار دادن مباحث مربوط به آمایش سرزمین و صرفه‌جویی از اثرات منفی این بحران کاست.

وی با اشاره به اینکه ۲۹۷ دشت از ۶۰۰ دشت کشور خشک‌شده‌اند گفت: قطعاً با ادامه روند فعلی و عدم برنامه‌ریزی و صرفه‌جویی در حوزه آب تعداد این دشت‌ها افزایش خواهد یافت.

مدیرکل محیط‌زیست لرستان در ادامه به بحث ریز گردها اشاره کرد و عنوان داشت: وجود کانون‌های ریز گرد داخلی و خارجی ناشی از بی‌رحمی‌ها و کم‌لطفی‌هایی ازجمله تخریب جنگل‌ها، فرسایش خاک، عدم رعایت حق آبه و... است که ما در طول زمان به طبیعت روا داشته‌ایم.

فتحی بیرانوند گفت: یکی از چالش‌های زیست‌محیطی کشور که معضلات زیادی را به دنبال داشته است بحث زباله است که باید بافرهنگ سازی و رعایت الگوهای مناسب و پرهیز از مصرف‌گرایی زیاد و مدیریت پسماند مشکلات ناشی از آن را به حداقل رساند.

وی با اشاره به راه‌اندازی چالش بی زباله در سطح کشور از همه مردم استان خواست تا به این چالش بپیوندند.

مدیرکل محیط‌زیست لرستان با اشاره به فرارسیدن روز انس با طبیعت از تمامی هم استانی‌ها درخواست کرد ضمن استفاده از مواهب زیبای طبیعی استان از آسیب رساندن به محیط‌زیست خودداری کرده و به‌عنوان یک سفیر فرهنگی در حوزه محیط‌زیست و منابع طبیعی با افرادی که اقدام به تخریب محیط‌زیست و منابع طبیعی می‌کنند برخورد ارشادی کنند.

فتحی بیرانوند با اشاره به نقش فرهنگ‌سازی در حوزه‌های مختلف اجتماعی خصوصاً در مباحث زیست‌محیطی از تمامی مردم خواست تا با توجه به اصل پنجاهم قانون اساسی بافرهنگ سازی در حفاظت از محیط‌زیست کوشا باشند.

کد خبر 4261002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha