۱۲ فروردین ۱۳۹۷، ۱۵:۳۳

تمهیدات ویژه آتش نشانی اهواز برای روز طبیعت تشریح شد

تمهیدات ویژه آتش نشانی اهواز برای روز طبیعت تشریح شد

اهواز ـ مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز، تمهیدات این سازمان را برای ۱۳ فروردین (روز طبیعت) تشریح کرد.

آتش پاد علی تراب پور در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: از دیر باز و طی یک سنت قدیمی هموطنان در اقصی نقاط کشور در سیزدهمین روز فروردین ماه، روز خود را در خارج از منزل و در طبیعت سپری می کنند که متأسفانه در سال های اخیر به دلیل برخی سهل انگاری ها شاهد بروز حوادث کوچک و بزرگی در این روز بوده و خاطرات تلخی رقم خورده است.

وی افزود: از شهروندان استدعا داریم در زمان حضور در پارک های جنگلی، تفرجگاها و دیگر نقاط طبیعت توجه خود را به کودکان و نوجوانان دوچندان کنند و از اسکان در نزدیکی کانال ها و حوضچه های آب کشاورزی، رودخانه ها و برکه ها جدا خودداری کنند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز تصریح کرد: شهروندان باید از شکستن شاخ و برگ درختان خودداری و از روشن کردن آتش در نزدیکی درختان و در میان علفزارها پرهیز کنند.

تراب پور بیان کرد: یکی از عوامل بروز حوادث آتش سوزی در پارک های جنگلی، تفرجگاه ها و پارک ها این است که خانواده ها پس از روشن کردن آتش آن را کاملا خاموش نمی کنند در صورتی که باید آتش را با آب کاملا خاموش و بر روی ذغال ها مقداری خاک قرار دهند تا مانع از روشن شدن مجدد آن به وسیله وزش باد شوند.

وی خبر داد: کلیه ایستگاه های عملیاتی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز در این روز در آماده باش کامل بسر می برند و به منظور مواجه با حوادث احتمالی مرتبط با ۱۳ فروردین (روز طبیعت) و ارائه خدمات مطلوبتر به هموطنان و شهروندان برنامه ها و تمهیدات ویژه ای تدارک دیده شده است.

آتش پاد تراب پور ادامه داد: آماده باش کامل ایستگاه های عملیاتی، افزایش گشت های ساحلی تیم های امداد آبی و غواصی سازمان در مسیر رودخانه کارون در محدوده کلانشهر اهواز و همچنین استقرار تیم های امداد نجات و اطفای حریق در مسیرهای منتهی به ورودی و خروجی های شهر از جمله اقدامات خاص روز ۱۳ فروردین است.

وی عنوان کرد: استقرار چهار تیم واکنش سریع (خودروهای وانت دوکابین مجهز به سیستم اطفای حریق روت فایر) در پارک ها و تفرجگاه ها از قبیل پارک جزیره، دولت، لاله و ربیع، استقرار پنج تیم دو نفره موتورسوار مجهز به سیستم اطفای حریق پرتابل (کوله ای) در پارک ها و تفرجگاه ها از جمله پارک شهربازی، لاله و شهروند نیز از دیگر اقدامات پیش بینی شده است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز در پایان گفت: استقرار چهار تیم اطفای حریق در پارک های جنگلی و تفرجگاه های حاشیه ای از جمله پارک جنگلی گمبوعه و شهروند، برقرای گشت خودرویی توسط مدیران مناطق چهارگانه عملیاتی در محدوده های از پیش تعین شده و ارسال گزارش وضعیت به فرماندهی ۱۲۵ سازمان آتش نشانی و همچنین استقرار معاونت عملیات سازمان در ستاد فرماندهی ۱۲۵ و اجرای مأموریت کنترل و فرماندهی تیم های مستقر نیز از جمله اقدامات پیش بینی شده برای روز ۱۳ فروردین در اهواز است.

کد خبر 4261288

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha