۱۷ فروردین ۱۳۹۷، ۱۳:۴۹

امام جمعه ایلام:

حمایت از کالای ایرانی فرهنگ عمومی شود

حمایت از کالای ایرانی فرهنگ عمومی شود

ایلام-امام جمعه ایلام گفت: مصرف کالای ایرانی در عرصه‌های مختلف باید به فرهنگ عمومی تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمدنقی لطفی امروز در خطبه های نماز جمعه شهر ایلام اظهار داشت: به‌طورقطع استفاده از کالای ساخت داخل و حمایت از کالای داخلی باید یک آرمان و آرزوی ارزشمند در جامعه تلقی شود، کالاهای داخلی باید از کیفیت بالایی برخوردار باشد و توان رقابت با محصولات خارجی را داشته باشد.

وی افزود: مردم برای حمایت از تولید داخلی باید اولویت مصرف خود را بر کالا و تولیدات داخلی بگذارند.

لطفی با اشاره به اینکه رفع تنگناهای اقتصادی و مشکلات معیشتی مهم و ضروری است، افزود:  ایجاد اشتغال برای میلیون‌ها جوان بیکار باید هدف دولت باشد.

استفاده از کالای ایرانی باعث پویایی و بالندگی اقتصاد کشور خواهد شد

وی تصریح کرد: رهبر فرزانه انقلاب در اجتماع عظیم زائران حرم رضوی فرمودند: خودباوری و اعتمادبه‌نفس یکی از شعارهای تحقق‌یافته انقلاب و این شعار مهم و راهبردی در عرصه‌های مختلف فناوری هسته‌ای، نانو و دانش پزشکی و ساخت موشک‌ها و کوتاه برد و بلند برد و دانش هوا و فضا به معنای واقعی توسط دانشمندان متعهد و انقلابی محقق شد.

امام جمعه ایلام بابیان اینکه استفاده از کالای ایرانی باعث پویایی و بالندگی اقتصاد کشور خواهد شد و عامل اصلی عبور از مشکلات اقتصادی است، افزود: مصرف کالای ایرانی در عرصه‌های مختلف باید به فرهنگ عمومی تبدیل شود.

لطفی ادامه داد: اگر این شعار مهم و اساسی در عرصه اقتصادی با مدیریت وارد میدان فعالیت شود به‌طورقطع اقتصاد بیمار کشور از وضعیت بحرانی خارج و در آینده نزدیک شاهد اقتصادی مقاوم و کارآمد و پویا خواهیم بود، باید با شعار می‌توانیم برای تحقق شعار سال همه اقشار مردم با حمایت و مدیریت دولت تلاش کنیم.

ورود بی‌رویه کالاهای بی‌کیفیت خارجی به داخل کشور

امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه یکی از مشکلات اقتصادی ورود بی‌رویه کالاهای بی‌کیفیت خارجی به داخل کشور است، افزود: اگر خودباوری در عرصه اقتصادی با مدیریت وارد میدان فعالیت شود به‌طورقطع اقتصاد در آینده نزدیک شاهد اقتصادی مقاوم، کارآمد و پویا خواهیم بود.

وی تصریح کرد: متأسفانه در اثر ورود بی‌رویه کالای خارجی آن‌هم از طریق قاچاق بزرگ‌ترین ضربه به اقتصاد کشور وارد آورده است و عامل اصلی تعطیلی کارخانه‌ها صنعتی و بنگاه‌های تولید کشور است.

خطیب جمعه ایلام گفت: شکست پروژه داعش در عراق و سوریه و همچنین ناکامی رژیم فاسد و کودک کش آل سعود در جنگ سه ساله یمن عامل اصلی در یاوه گویی‌ و رجزخوانی ولیعهد تازه کار و بی تجربه عربستان سعودی علیه ملت ایران است.

وی ادامه داد: شکست‌های پی در پی رژیم سعودی در سیاست‌های منطقه‌ای به ویژه در سوریه و جنگ بی نتیجه یمن حاکمان سعودی را بر آن داشت که با فرافکنی و عربده کشی سرپوشی بر شکست‌های خود بگذارند.

کد خبر 4264155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha