۱۹ فروردین ۱۳۹۷، ۱۰:۲۲

رئیس اداره تبلیغات اسلامی سمنان:

۵۸ دوره آموزش قرآن کریم در سمنان برگزار شد/ فعالیت ۹ خانه قرآن

۵۸ دوره آموزش قرآن کریم در سمنان برگزار شد/ فعالیت ۹ خانه قرآن

سمنان - رئیس تبلیغات اسلامی سمنان گفت: ۵۸دوره آموزشی قرآن کریم با حضور یک هزار نفر طی سال ۹۶ در این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام غلامرضا زاهدی صبح یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران، ضمن تشریح عملکرد سال گذشته اداره تبلیغات اسلامی سمنان در حوزه قرآنی، بیان کرد: در سال ۹۶ برای نخستین بار دوره تخصصی ویژه استعدادهای برتر قرآنی با حضور ۴۰ نفر از نوجوانان مستعد برگزار و مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت که در سال ۹۷ نیز این امر در اولویت‌ برنامه‌های تبلیغات اسلامی قرار خواهد گرفت.

وی افزود: ۵۸ دوره آموزش عمومی قرآن کریم نیز با حضور ۹۷۰ نفر از قرآن آموزان سمنانی در سال ۹۶ به همت تبلیغات اسلامی و با حضور مربیان مجرب حوزه‌های مختلف برگزار شد که این نشست‌ها نیز در سال ۹۷ تداوم خواهد یافت.

رئیس تبلیغات اسلامی سمنان درباره دیگر اقدامات این اداره طی سال ۹۶، تأکید کرد: راه‌اندازی جلسات حفظ قرآنی کریم به تعداد پنج جلسه و با حضور۱۵۰ نفر، آموزش قرآن به نونهالان و پیش‌دبستانی برای ۲۴۰ نفر، برگزاری دوره‌های تربیت کادر متخصص قرآن کریم با حضور ۳۰ نفر و آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم در زمره دیگر برنامه‌های تبلیغات اسلامی در سال گذشته بود.

حمایت از فعالیت‌های قرآنی در اولویت

زاهدی گفت: طرح با قرآن در زلال اعتکاف در پنج مسجد، محافل انس با قرآن کریم در مناسبت‌های ملی و مذهبی به تعداد هفت مورد، جلسه ماهانه تشکل‌های قرآنی به میزان ۱۰ جلسه و حمایت از چهار هیئت مذهبی با رویکرد قرآنی طی سال ۹۶ در سطح شهرستان سمنان برگزار شد.

وی با اشاره به حمایت از فعالیت‌های قرآنی به‌مثابه یکی از اولویت‌های تبلیغات اسلامی در سال گذشته و جاری، بیان داشت: تاکنون پنج موسسه قرآنی و ۹ خانه قرآنی شهری و روستایی در شهرستان تحت نظارت تبلیغات اسلامی مجوز فعالیت دریافت کرده و فعالیت می‌کنند.

رئیس تبلیغات اسلامی سمنان همچنین گفت: دستیابی به جامعه آرمانی منطبق با معیارهای قرآنی و نهادینه‌سازی فرهنگ و معارف انسان ساز قرآن کریم هدف نهایی برگزاری فعالیت های قرآنی این نهاد در سال ۹۶ بوده است.

کد خبر 4265539

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha