۱۹ فروردین ۱۳۹۷، ۱۲:۱۹

با تصویب اعضای شورای شهر تهران؛

قیمت بلیت مترو تهران-کرج ۱۰۰۰ تومان شد

قیمت بلیت مترو تهران-کرج ۱۰۰۰ تومان شد

اعضای شورای شهر تهران قیمت ۱۰۰۰ تومان را برای بلیت مترو تهران-کرج تعیین کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، اعضای شورای شهر تهران در دستور جلسه دوم موضوع رسیدگی به اعتراض فرماندار در خصوص قیمت بلیت ۱۵۰۰ تومانی مترو حومه تهران را بررسی کردند.

اعضای شورای شهر در روزهای پایانی سال گذشته تصویب کردند که قیمت بلیت مترو حومه ۱۵۰۰ تومان شود که با اعتراض فرمانداری بار دیگر این موضوع برای بررسی به شورای شهر برگشت داده شد که نهایتا امروز با رأی اکثریت آراء قیمت بلیت مترو تهران-کرج نیز به مانند بلیت مترو درون شهری ۱۰۰۰ تومان تعیین شد.

محمد علیخانی رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا ی اسلامی شهر تهران  در تشریح این امر گفت: اعتراض هیات تطبیق به ردف ۲ ماده واحده (نرخ بلیط تک سفره حومه به تهران ) بوده که طی بررسی های انجام گرفته در کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا پیشنهاد می شود نرخ بلیت تک سفره حومه به تهران همانند نرخ بلیت تک سفره داخل شهری با افزایش ۲ هزار ریالی به مبلغ ده هزار ریال تعیین گردد.

وی ادامه داد: در سال آتی و با راه اندازی مترو هشتگرد و اتصال آن به مترو تهران ، موضوع نرخ بلیت حومه ای مجددا بررسی و همراه با نرخ بلیت جدید محاسبه می گردد.

در ادامه جلسه موافقان و مخالفان این موضوع به صحبت پرداختند.

سید محمود میر لوحی به عنوان مخالف گفت : سیستم برون شهری مترو  پر هزینه تر از مترو داخلی است و ما وظیفه داریم به مردم تهران خدمت رسانی کنیم.

وی ادامه داد:  امروز ۸۰۰ میلیارد تومان  برای این سیستم برون شهری هزینه می دهیم در حالی که با این رقم می شود ۲۰۰ واگن مترو تهیه کرد.

میر لوحی افزود: ما مخالف خدمت رسانی به مردم خوب و محترم کرج نیستیم ولی نباید از مردم تهران این هزینه را پرداخت کنیم و مجاز نیستیم از مردم تهران برای کرج هزینه کنیم .

سید حسن رسولی نیز گفت: مسیر خط ۵ در سال ۹۶ نرخ بلیتش ۸۰۰ تومان بوده که شورا بر طبق لایحه شهرداری این نرخ با به ۱۵۰۰ تومان افزایش داد اما باید یک سری اسناد بالادستی را هم مد نظر قرار داد . لذا درخواست من این است که افزایش نرخ از ۸۰۰ به هزار تومان را بپذریم .

افشین حبیب زاده نیز در موافقت با نظر کمیسیون گفت: بهتر است نرخ گذاری جدید همراه با راه اندازی مترو هشتگرد صورت گیرد و ما موافق رای کمیسیون هستیم .

در نهایت با موافقت اعضای شورا تنرخ بلیت تک سفره حومه به تهران از ۸۰۰ به ۱۰۰۰ تومان افزایش یافت .

کد خبر 4265796

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha