۲۰ فروردین ۱۳۹۷، ۱۵:۴۷

رئیس سازمان صنعت استان قزوین:

۶۷۰ میلیون دلار صادرات طی سال گذشته در قزوین محقق شد

۶۷۰ میلیون دلار صادرات طی سال گذشته در قزوین محقق شد

قزوین- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین گفت: با روان سازی امور و همکاری صادرکنندگان و تولیدکنندگان در سال گذشته ۶۷۰ میلیون دلار کالا از قزوین به خارج صادر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی پرزحمت روز دوشنبه در جلسه تخصصی نمایندگان تشکل های بخش خصوصی استان با معاون امور بازرگانی و اقتصادی وزارت صنعت اظهارداشت: در استان تلاش می کنیم با بهره گیری از همه امکانات موجود در رفع موانع تولید و تحقق شعار سال گام موثری برداریم.

وی اضافه کرد: در استان قزوین ۳۵ هزار واحد صنفی فعالیت می کنند که حدود ۱۶ هزار واحد آن در مرکز استان مستقر شده اند و با فعالیت ۱۰۰ اتحادیه صنفی تعداد ۱۸۰۰ پروانه شناسایی شده است و در برگزاری انتخابات الکترونیک نیز در ردیف استانهای برتر هستیم.

کسب رتبه چهارم در پرداخت تسهیلات بهین یاب

پرزحمت در ادامه اظهارداشت: در پرداخت تسهیلات بهین یاب در رتبه چهارم و در بخش نظارتی رتبه اول کشوری را کسب کردیم و در کارگروه رفع موانع تولید تاکنون به مشکلات ۶۷۰ واحد تولیدی استان رسیدگی شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین بیان کرد: در ۱۵ شهرک و ناحیه و یک شهر صنعتی تعداد سه هزار و ۸۷۰ واحد صنعتی استان پروانه بهره برداری دارند که با فعالیت آنها برای ۱۵۵ هزار نفر شغل ایجاد شده است.

پرزحمت یادآورشد: برای تاسیس یک هزار و ۷۲۰ واحد تولیدی استان جواز صادر شده که ۶۲۰ واحد آن بیش از ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

وی اضافه کرد:دربسیاری از کالاها  شاخص کشوری هستیم و در حال حاضر ۶۵ درصد از واحدهای شوینده، ۹۵ درصد شیشه های دارویی کشور در این استان تولید می شود وتنها تولیدکننده سی دی و چرخ خیاطی در کشور هستیم.

صادرات ۶۷۰ میلیون دلار کالا از گمرک قزوین

وی در خصوص صادرات هم گفت: در سال گذشته بیش از ۶۷۰ میلیون دلار کالا از استان به خارج از کشور صادر شد وامسال پس از ابلاغ برنامه سازمان توسعه تجارت کشور و تعیین چشم اندازها تلاش می کنیم تاصادرات یک میلیارد دلاری را محقق کنیم.

پرزحمت اظهارداشت: در استان تعداد ۸۱ واحد شاخص صادراتی شناسایی شده و با تشکیل اتحادیه صادراتی در استان روند کارها شتاب بیشتری گرفته است.

وی یادآورشد: امسال نیز تلاش می کنیم با بررسی مشکلات واحدهای تولیدی در کارگروه رفع موانع تولید، اشتغال، بهین یاب رسالت خود را در حمایت از تولید انجام دهیم.

کد خبر 4267020

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha