۲۰ فروردین ۱۳۹۷، ۱۶:۲۳

رئیس اتاق بازرگانی قزوین:

حل مشکل تولید نیازمند تدبیر و تصمیم گیری کلان کشور است

حل مشکل تولید نیازمند تدبیر و تصمیم گیری کلان کشور است

قزوین- رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قزوین گفت: حل مشکل تولید و حمایت از کالای ایرانی نیازمند تدبیر وتصمیم گیری کشوری و ارائه برنامه مدون دراز مدت و همراهی مردم و مسئولان است.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا کشاورز قاسمی روز دوشنبه در جلسه تشکل های بخش خصوصی با معاون وزیر صنایع گفت: اگر بخواهیم به شعار سال عمل کنیم باید مسئولان با عزم جدی پای کار باشند و مشکلات تولید را در سطح کلان کشور حل کنند.

وی اضافه کرد: از دولت انتظار داریم با آسیب شناسی در کارها بدنبال راههای کوتاه مدت و مسکن نباشد بلکه با تدبیر و تصمیم گیری اصولی و علمی برای برون رفت از مشکلات در دراز مدت اقدام کند.

کشاورز قاسمی تصریح کرد: باید رویکرد حل مشکلات در سطح بین المللی، کشوری و استانی را داشته باشیم و با استفاده از همه ظرفیت ها و امکانات برای حل آنها اقدام کنیم زیرا حمایت از کالای ایرانی در واقع تقویت هویت کشور است.

مصرف کننده دنبال کیفیت کالاست

وی در ادامه افزود: مصرف کننده ایرانی همواره مشتاق کیفیت و قیمت مناسب در کالاهاست و هر تولیدکننده که بتواند این موارد را رعایت کرده و اعتماد مشتری را جلب کند موفق است.

رئیس اتاق بازرگانی قزوین یادآورشد: نرخ ارز، سود بانکی، کاهش هزینه های تولید، همراهی در بخش بیمه و مالیات و کاهش بوروکراسی اداری از دیگر مسائلی است که می تواند در رفع موانع تولید کمک کند.

کشاورز قاسمی بیان کرد: با همه مشکلاتی که در اقتصاد کشور وجود دارد ما در استان از ظرفیت های بسیار خوبی برخورداریم که اگر با تعامل منطقی برای فعال شدن آن استفاده شود قادریم همچنان موفق عمل کنیم.

وی اظهارداشت: بر اساس آمارها در سال گذشته صادرات استان بیش از ۳۹ درصد افزایش یافت که بیانگر ظرفیت های تولیدکنندگان استان در همراهی با دولت و رونق اقتصاد کشور است.

دبیر شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان قزوین اضافه کرد:باهمه سختیها هرگز نا امید نیستیم و قادریم اگر همکاری لازم صورت گیرد کارهای موثری انجام دهیم.

بسته حمایتی از تولید را طراحی کرده ایم

وی بیان کرد: برای تحقق شعار سال با کمک اصناف، اتاق بازرگانی، اداره صنایع، بسته حمایتی را تهیه کرده ایم که در یک ماه آینده ارائه خواهد شد و امیدواریم با کمک رسانه ها بتوانیم برای تقویت تولید داخلی گام برداریم.

روش های سنتی در صادرات جوابگو نیست

کشاورز قاسمی در ادامه افزود: در عصر کنونی دیگر روش های سنتی در صادرات جوابگو نیست و باید مکانیزم خود را تغییر دهیم تا بتوانیم با رقبای خارجی در بازارها حضور یابیم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن استان قزوین گفت: شبکه توزیع نیز تغییرات اساسی کرده و با فروش اینترنتی و افزایش فروشگاههای بزرگ زنجیره ای ما نیز باید بتوانیم از این ظرفیت برای فروش کاالای خود استفاده کنیم.

وی اضافه کرد: اگر خود را با شرایط روز هماهنگ نکنیم بدون شک وضعیت کنونی خود را به ما تحمیل خواهد کرد و از قافله تجارت و تولید و فروش عقب خواهیم ماند.

کد خبر 4267060

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha