۲۱ فروردین ۱۳۹۷، ۱۲:۱۹

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان:

نباید نسبت به بحران آب در استان زنجان بی توجهی شود

 نباید نسبت به بحران آب در استان زنجان بی توجهی شود

زنجان- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان با بیان اینکه بحران آب در استان زنجان جدی است، گفت: نباید نسبت به بحران آب در استان زنجان بی توجهی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا جزء قاسمی صبح سه‌شنبه در جلسه بررسی مشکلات تأمین آب شرب ساکنین شهرک گلشهر کاظمیه با اعضای هیئت‌مدیره این شهرک، بابیان اینکه بحران آب در استان زنجان جدی است، افزود: تا زمانی که آب به‌عنوان یک کالای اقتصادی شناخته نشود وضعیت مصرف و بحران کم‌آبی تغییر چندانی ندارد.

وی به اجرای روش‌های کنترلی و واقعی سازی قیمت آب در سایر کشورها اشاره کرد و ادامه داد: با اجرای این کارها می‌توان تا ۴۰ درصد میزان مصرف آب را کاهش داد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان با تاکید بر اینکه تداوم تأمین آب نیازمند همت جمعی مردم و مسئولان است، افزود:  نباید تنها شرکت آب و فاضلاب را متولی تأمین آب در جامعه  دانست و عموم مردم باید در مدیریت مصرف آب همکاری کنند.

جزء قاسمی با بیان اینکه  نباید نسبت به بحران آب در استان زنجان بی توجهی شود، گفت: طرح اجرای خط انتقال آب به شهرک گلشهر کاظمیه امسال آغاز و بخشی از آن به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی ابراز کرد: طول خط انتقال آب به شهرک گل شهر کاظمیه بیش از ۱۲ کیلومتر است و برای اجرای این طرح ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شری استان زنجان گفت: در استان زنجان ۱۸ هزار و ۵۰۰ حلقه چاه آب  وجود دارد که از این تعداد ۸ هزار و ۵۰۰ حلقه چاه آب غیرقانونی بوده و تنها ۱۲۰ حلقه چاه برای تأمین آب شرب استان استفاده می‌شود.

جزء قاسمی تصریح کرد: بیش از ۷۰۰ هزار مشترک در ۲۱ شهر استان زنجان  تحت پوشش این شرکت هستند.

کد خبر 4267521

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha