۲۱ فروردین ۱۳۹۷، ۱۳:۱۸

سرپرست حوزه اقتصادی استانداری خراسان رضوی خبر داد:

برنامه ریزی برای افزایش سهم تولیدداخلی از بازار سوغات خراسان رضوی

برنامه ریزی برای افزایش سهم تولیدداخلی از بازار سوغات خراسان رضوی

مشهد- سرپرست حوزه اقتصادی استانداری خراسان رضوی از برنامه ریزی برای افزایش سهم تولیدات داخلی از بازار سوغات این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی رسولیان ظهر سه شنبه در نخستین جلسه برنامه ریزی برای حمایت از کالای ایرانی خراسان رضوی اظهار کرد: برنامه های سال جاری باید طبق اصولی مانند سیاست های اصل ۴۴، سیاست های کلی اشتغال و تولید ملی، آمایش سرزمینی، اسناد بالا دستی از جمله سند چشم انداز، ، برنامه ششم  توسعه، بودجه ۹۷ تدوین شود.

وی افزود: بهبود نظام توزیع، اصلاح و بهبود فضای کسب و کار، ایجاد زنجیره های تولید، افزایش بهره وری و بهینه سازی واحدهای اقتصادی و بازسازی صنایع از جمله برنامه های مدنظر گرفته شده هستند.

سرپرست حوزه اقتصادی استانداری خراسان رضوی با تاکید به خرید کالای ایرانی گفت: افزایش سهم تولیدات داخلی از بازار سوغات استان، تلاش برای کاهش هزینه های تولید و افزایش تفویض اختیارات استانی به شهرستان ها نیز مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: توسعه نمایشگاه های خارجی و شرکت در نمایشگاه های بین المللی دنیا، توسعه مهارت آموزی و تقویت تعاونی های تولیدی و توجه ویژه به حوزه معدن و صنایع معدنی و استفاده از سرمایه گذاران توانمند بخش های مختلف اقتصادی خراسان رضوی و بهینه سازی مصرف آب در حوزه کشاورزی به صورت جدی دنبال و در کارگروه اقتصادی و تولیدی استان ارائه و بررسی و تعیین تکلیف می شود.

رسولیان تاکید کرد: تمامی دستگاه های اجرایی خراسان رضوی باید تا انتهای فروردین برنامه ها و اقدامات عملیاتی خود در سال جاری برای حمایت از کالاهای ایرانی را به استانداری ارائه کنند.

کد خبر 4267768

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha