۲۱ فروردین ۱۳۹۷، ۱۵:۰۶

امام‌جمعه ایلام:

ترویج نماز از اصلی ترین وظایف حاکمیتی مسئولان است

ترویج نماز از اصلی ترین وظایف حاکمیتی مسئولان است

ایلام - نماینده ولی‌ فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام ترویج نماز در بین اقشار مختلف مردم را از اصلی ترین وظایف حاکمیتی در جوامع اسلامی عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله محمدنقی لطفی روز سه شنبه در جلسه ستاد اقامه نماز اظهار داشت: پیروزی انقلاب اسلامی در کنار دستاوردهای متعددی همچون قطع وابستگی به بیگانگان و خارج کردن دست آنها از منافع این کشور به دنبال داشت، ره آوردهای دیگری نیز به همراه آورد که یکی از مهم ترین آنها احیای دوباره ارزش های الهی و اسلامی در جامعه بود.

وی ادامه داد: یکی از مهم ترین این دستاوردها گسترش دوباره فرهنگ برپایی نمازهای جمعه و جماعت در کشور بود که به یمن و طلوع پیروزی شکوهمند انقلاب حاصل شده است.

امام جمعه ایلام تاکید کرد: رژیم منحوس پهلوی در دوران حکومت فاسد خود تمام تلاش خود را بکار گرفت تا ارزش های معنوی و اسلامی را کمررنگ و چهره ایران اسلامی را به سبک غربی در اورد.

آیت الله لطفی اضافه کرد: اما عمق اعتقاد به ارزش های اسلامی و اشتیاق نسبت به خاندان عصمت و طهارت (ع) در ایران چنان ریشه دوانه که هم اکنون در کمتر نقطه ای از جهان می توان مشاهده کرد.

وی گفت: با وجود گذشت ۴ دهه از پیروزی انقلاب جوانان امروزی با فرهنگ نماز آشنایی پیدا کرده اند ولی دشمنان همواره تلاش می کنند روحیات و فرهنگ منحط غربی را جایگین ارزش های الهی کنند، نماز محک عبودیت و رمز و راز بین عبد و رب است و انسان‌های که به مقامات عالی رسیده‌اند، تنها عامل رسیدن به این مقامات، نماز است.

امام‌جمعه ایلام افزود: اگر این فریضه درست در جامعه جاری شود، بسیاری از مشکلات و ناهنجاری‌های اجتماعی حل خواهد شد.

کد خبر 4267973

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha