۲۲ فروردین ۱۳۹۷، ۱۵:۱۰

وزیر آموزش و پرورش:

تصمیمی در زمینه برگزاری یا لغو آزمون سمپاد گرفته نشده است‌

تصمیمی در زمینه برگزاری یا لغو آزمون سمپاد گرفته نشده است‌

لغو آزمون پایه هفتم برای مدارس سمپاد که به حذف مدارس سمپاد در متوسطه اول در مصوبه اخیر آموزش و پرورش می انجامد همچنان در حاله ای از ابهام است.

به گزارش خبرنگار مهر، در حالیکه شامگاه گذشته عزت الله ضرغامی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره نتیجه حضور وزیر آموزش و پرورش در جلسه روز گذشته شورای عالی انقلاب فرهنگی سخن از این گفته بود که امسال هم در پایه هفتم مدارس سمپاد دانش آموز جذب می کنند و آزمون برای آنها سر جای خود قرار دارد، سخنان وزیر آموزش و پرورش امروز در حاشیه جلسه هیات دولت بر ابهامات مصوبه اخیر آموزش و پرورش مبنی بر حذف آزمون و مدارس سمپاد در متوسطه اول افزود و همه اینها در حالی است که همچنان دانش آموزان پایه ششم در بلاتکلیفی به سر می برند و سه ماه است این مصوبه برای اجرا منتظر امضای رئیس جمهور  است.

سیدمحمد بطحایی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در مورد جلسه خود با شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در شورای انقلاب فرهنگی اساس‌نامه سازمان سمپاد مطرح شد و تصمیمی در زمینه برگزاری و یا لغو آزمون سمپاد گرفته نشده است‌. حذف آزمون‌های مخرب دوران ابتدایی مورد استقبال آحاد مردم قرار گرفته است.

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش در این زمینه اکنون در خدمت آقای رئیس‌جمهوری است تا ابلاغ شود. در آن مصوبه به لحاظ رعایت برخی از بخش‌هایی که دانش‌آموزان ممکن است پیش از این خود را آماده کرده باشند و یا مشکلی داشته باشند یک پیش بینی انجام شده است و اجازه می‌خواهم ظرف یکی دو روز آینده اگر این مصوبه ابلاغ شد تکلیف را مشخص کنیم.

البته این اولین باری است که وزیر آموزش و پرورش درباره دانش آموزان پایه ششم که خود را برای آزمون سمپاد آماده کردند صحبت می کند و درباره پیش بینی هایی برای این دانش آموزان در مصوبه سخن می گوید.

کد خبر 4268784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • مريم اكبرى پور IR ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۲
      0 0
      لطفاً بهترين تصميم تون كه حذف آزمون تيزهوشان در اين مقطع بود رو تغيير نديد. يك بچه جهت شكوفا شدن نياز به بازى و شادى داره و اين آزمونها آنها رو تبديل به انسانهاى خشك و با روابط اجتماعى ضعيف ميكنه.