۲۳ فروردین ۱۳۹۷، ۱۱:۰۶

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان:

ذیحسابان دستگاه‌های اجرایی اسناد کالای خارجی را در ادارات نپذیرند

ذیحسابان دستگاه‌های اجرایی اسناد کالای خارجی را در ادارات نپذیرند

همدان - مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان گفت: ذیحسابان دستگاه‌های اجرایی اسناد کالای خارجی را در ادارات نپذیرند.

به گزارش خبرنگار مهر، سید ناصر محمودی صبح پنج شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اولویت ما حمایت از کالای تولید داخل استان و کشور است، گفت: در همین راستا ذیحسابان دستگاه های اجرایی را مکلف کرده ایم که هیچ گونه اسنادی را که شائبه خرید خارجی دارد نپذیرند.

نماینده وزیر و مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان همدان حمایت از کالای داخل استان و کشور را یک اصل دانست و افزود: اداره کل امور اقتصادی و دارایی به هیچ وجه اسناد دستگاه ها و اداراتی که از کالای خارجی استفاده می کنند را نمی پذیرد.

سید ناصر محمودی با اشاره به نامه استاندار همدان به مدیرکل امور اقتصادی و دارایی در راستای کنترل اسناد و فاکتورهای کالاهای خارجی در دستگاه هایی اجرایی عنوان کرد: به تمامی ذیحسابان دستگاه های اجرایی ابلاغ شده که اسناد کالاهای خارجی را نپذیرند بنابراین از مدیران دستگاه ها هم می خواهیم که در این امر همکاری لازم را داشته باشند.

محمودی با اشاره به شعار حمایت از کالای ایرانی که از سوی مقام معظم رهبری برای سال ۹۷ نامگذاری شده است، گفت: چندین سال است که شعارهای سال با محوریت مسائل اقتصادی است و شعار سال ۹۷ که با عنوان حمایت از کالای ایرانی نامگذاری شده چندین وجه می تواند داشته باشد.

وی در ادامه افزود: در راستای تحقق بخشیدن به شعار حمایت از کالای ایرانی دولت، نهاد ها و مردم نقش بخصوصی دارند.

محمودی در ادامه با اشاره به سابقه کشورهای توسعه یافته در زمینه استفاده از تولیدات داخلی بیان کرد: سابقه کشور های توسعه یافته ای چون ترکیه، ژاپن، مالزی و سنگاپور نشان دهنده این است که توجه این کشور ها به کالاهای تولید داخلی و استفاده از محصولات وطنی مهم بوده است.

کد خبر 4269508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha