۲۸ فروردین ۱۳۹۷، ۱۴:۵۰

کارشناس تبلیغات اسلامی نهاوند عنوان کرد:

اعزام ۸۰ مبلغ دینی همزمان با هفته مهدویت به مناطق مختلف نهاوند

اعزام ۸۰ مبلغ دینی همزمان با هفته مهدویت به مناطق مختلف نهاوند

نهاوند - کارشناس تبلیغات اسلامی نهاوند گفت: همزمان با هفته مهدویت ۸۰ نفر از مبلغین و مبلغات حوزوی به مناطق مختلف شهری و روستایی نهاوند اعزام می شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی ترکاشوند ظهر سه شنبه در جلسه برنامه ریزی مناسبت های ماه شعبان گفت: تمهیدات لازم برای برگزاری جشن های ماه شعبان و هماهنگی با ائمه جماعات به منظور برگزاری مناجات شعبانیه در مساجد انجام شده است.

وی برگزاری مسابقات فرهنگی و دینی، برگزاری ختم صلوات در هیئات مذهبی، مراکز و موسسات قرآنی، نورافشانی در شب نیمه شعبان، برگزاری جشن های اعیاد شعبانیه با همکاری ستاد ادعیه شهرستان و اعزام مبلغ و مبلغه به شهرهای نهاوند، فیروزان و برزول، گیان و روستاهای تابعه و برنامه ریزی برای ماه رمضان را از مهمترین فعالیتهای اداره تبلیغات اسلامی نهاوند در این ماه برشمرد.

وی گفت: ۶۰ نفر از روحانیون و ۲۰ نفر از مبلغات حوزوی در ماه شعبان پیرامون مباحث اعتقادی و مهدویت سخنرانی خواهند کرد.

اجرای طرح بازآفرینی شهری پایدار در مناطق حاشیه شهر نهاوند

کارشناس تبلیغات اسلامی نهاوند همچنین از اجرای طرح بازآفرینی شهری پایدار در مناطق حاشیه شهر نهاوند خبر داد.

علی ترکاشوند گفت: در راستای توانمند سازی مناطق حاشیه ای شهر نهاوند و مقابله با آسیب های اجتماعی در مناطق کمتر توسعه یافته بیش از ۳۰عنوان برنامه فرهنگی مذهبی طی سال جاری در اینگونه مناطق اجرایی خواهد شد.

وی افزود: در این طرح که با همکاری و مشارکت روحانیون، هیئت امنای مساجد، پایگاه های مقاومت و شوراهای فرهنگی محلات و اقشار تاثیر گذار اجرایی می‌شود، با برنامه ریزی مدون و حساب شده نسبت به رفع و مقابله با آسیب های اجتماعی و ارتقاء فرهنگ منطقه فعالیت های فرهنگی و مذهبی انجام خواهدشد.

کارشناس تبلیغات اسلامی نهاوند اظهار داشت: ایجاد پایگاه های مشاوره ای، ساخت خانه های عالم، اعزام مبلغ در مناسبت های مختلف ملی و مذهبی، راه اندازی کتابخانه های شبستانی، برگزاری جلسات گفتمانی، تشکیل پایگاه های تابستانی جهت جوانان و نوجوانان و ثبت و صدور مجوز برای هیئات مذهبی فعال در اینگونه مناطق از جمله برنامه های راهبردی این اداره در حوزه باز آفرینی شهری در شهرستان نهاوند است.

توسعه فعالیت های فرهنگی در حوزه مقابله با آسیب های اجتماعی

کارشناس تبلیغات اسلامی نهاوند همچنین گفت: فعالیت های فرهنگی در حوزه مقابله با آسیب های اجتماعی و اعتیاد در این شهرستان افزایش کیفی و کمی خواهد داشت.

علی ترکاشوند افزود: در همین راستا ۵۰ عنوان برنامه فرهنگی در راستای آگاه سازی اقشار مختلف جامعه در دستور کار قرار گرفته است و بر اساس برنامه زمانبندی درطول سال ۹۷ برگزار خواهند شد.

کارشناس فرهنگی تبلیغات اسلامی نهاوند گفت: گفتمان های دینی، نشست های توجیهی، کارگاه های آموزشی و انجام فعالیت های تبلیغی توسط شبکه تبلیغ مساجد از جمله این برنامه های پیشنهادی است.

کد خبر 4272445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha