۲۹ فروردین ۱۳۹۷، ۱۳:۱۴

فرماندار دماوند:

روستاهای دماوند تاکنون کمترین استفاده را از تسهیلات داشته اند

روستاهای دماوند تاکنون کمترین استفاده را از تسهیلات داشته اند

دماوند- فرماندار دماوند گفت: روستاهای دماوند تاکنون کمترین استفاده را از تسهیلات داشته اند.

به گزارش خبرنگار مهر، مجید صفری پیش از ظهر چهارشنبه در جلسه هماهنگی امور شهری و روستایی بخش مرکزی دماوند، که با حضور دهیاران و شوراهای اسلامی شهری و روستایی در محل فرمانداری برگزار شد، سال ۹۷ را سالی پر کار و پر مشغله با فعالیت بالا عنوان کرد و خواستار پیگیری بیش از پیش امور مردم و توسعه شهرستان توسط دستگاه ها و ادارات این شهرستان شد.

صفری افزود: اگر قرار است کار درست انجام بشود این اتفاق نمی افتد مگر اینکه در سایه تعامل باشد و تعامل بین روستایی اگر وجود داشته باشد هیچ روستایی دیگر خود را تنها نمی بیند و هیچ کدام از روستاهایی که هم جوار شهر هستند نباید خود را تنها بدانند لذا به طور کلی باید بگوییم که سیاست کلی بر این است که هر کاری که در بخش مرکزی انجام شود شهردار و اعضای شورا در جریان امور قرار می گیرند.

وی در ادامه با بیان اینکه نکات مهمی در سطح بخش در سال جدید باید انجام بشود و مراقبت از بخش و حوزه استحفاظی با دهیاران و اعضای شورا ها است که باید به آن توجه ویژه داشته باشندو با برنامه ریزی و زمان بندی خاص در سال ۹۷ صورت بگیرد و یکی از مباحث مهم در این سال بافت فرسوده می باشد ما در بخش روستایی در پایان سال ۹۷ باید تکلیف بافت فرسوده را مشخص کرده باشیم و هم اکنون در کل شهرستان حدود ۵ هزار بافت فرسوده پیش بینی شده است.

فرماندار دماوند یکی از ماموریت های ویژه دهیاران و شوراها را شناسایی و بررسی بافت های فرسوده اعلام کرد و اظهار داشت: باید برای این مسئله زمان گذاشت و گزارش اقدامات را اعلام کنید.

وی موضوع مهم دیگر را اشتغال دانست و افزود: باید مشخص شود که هر روستا و بخشی چه اقداماتی را می تواند انجام دهد تا کارگاهی احداث شود و تعدادی از افراد دارای اشتغال شوند و چگونه می شود از استعدادهای منطقه و روستای خود به بهترین شکل ممکن بهره برد چرا که اشتغال از مهم ترین سیاست های دولت است.

صفری در ادامه با بیان اینکه سهمیه اشتغالی که به دماوند تخصیص یافته است را باید برای این زمینه صرف کنیم گفت: دولت در این زمینه تسهیلاتی را برای اشتغال فراهم کرده است و روستاهای دماوند کمترین استفاده را از تسهیلات کرده اند و ما با اینکه ۱۰ تعاونی روستایی را تشکیل داده ایم اما از هیچ تسهیلات دولتی استفاده نکرده اند و باید از این فرصت استفاده کرد.

وی گفت: دهیار مجری مصوبات شورا است و رسالت اصلی باشورا ها است و لازم است که از مشاورین متخصص کمک بگبرند و راجع به بافت های فرسوده و زیر ساخت های روستایی و گردشگری و اشتغال مطالعات گسترده ای را انجام دهندچرا که تاکنون  ۳ میلیارد تومان تسهیلات برای اشتغال و بوم گردی اختصاص یافته است.

کد خبر 4274619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha