۳ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۹:۱۲

شهنازی در گفتگو با مهر:

برای نهایی کردن ترکیب کاروان منتظر عملکرد دختران شمشیرباز هستیم

برای نهایی کردن ترکیب کاروان منتظر عملکرد دختران شمشیرباز هستیم

به گفته دبیرکل کمیته ملی المپیک ترکیب کاروان بازی‎های آسیایی تقریبا نهایی شده اما قرار گرفتن دختران شمشیرباز در این ترکیب، به عملکرد آنها در مسابقات قهرمانی آسیا بستگی دارد.

شاهرخ شهنازی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه نشست ستاد عالی بازی های المپیک و آسیایی روز گذشته با حضور وزیر ورزش برگزار شد، گفت: در این نشست براساس بررسی های انجام شده و گزارشی که از روسای فدراسیون ها گرفتیم حضور نمایندگان اسکواش و تنیس نیز در ترکیب کاروان اعزامی به بازی های آسیایی قطعی شد.

به گفته دبیرکل کمیته ملی المپیک در هر یک از رشته های اسکواش و تنیس به ترتیب ۲ و ۳ ورزشکار به ترکیب کاروان ایران اضافه شدند. ضمن اینکه در ورزش های رزمی هم حضور بانوان قطعی شده است.

وی تصریح کرد: تا پیش از نشست روز گذشته تقریبا ۹۵ درصد ترکیب کاروان نهایی شده بود. البته رشته هایی مانند اسکواش و تنیس مطرح بودند که روی اعزامشان بحث بود. خوشبختانه در مورد آنها به نتیجه رسیدیم. 

شهنازی با یادآوری اینکه ترکیب کاروان ایران برای حضور در بازی های آسیایی به لحاظ تعداد رشته ها، تقریباً نهایی شده است، افزود: البته در مورد رشته ای مثل شمشیربازی بانوان هنوز به نتیجه نرسیده ایم. تصمیم گیری در این زمینه به چگونگی عملکرد نمایندگان کشورمان (بانوان شمشیرباز) در مسابقات قهرمانی آسیا موکول شده است. اگر آنها بتوانند در این رقابت ها عملکرد قابل قبول و قابل توجهی داشته باشند به ترکیب کاروان اضافه می شوند.

به گفته دبیرکل کمیته ملی المپیک، نشست آتی ستاد عالی بازی های المپیک و آسیایی هفته آینده برگزار می شود و طی آن تصمیم گیری های نهایی برای ترکیب کاروان اتخاذ خواهد شد.

شهنازی در این رابطه یادآور شد: آنچه مسلم است ترکیب کاروان ایران نسبت به دوره گذشته بازی های آسیایی افزایش خواهد داشت. ما در دوره گذشته با ۲۷۶ ورزشکار در بازی های آسیایی شرکت کردیم و احتمالاً در این دوره بازی ها،  ۱۵ - ۱۰ ورزشکار بیشتر در اختیار خواهیم داشت.

وی با اشاره به افزایش تعداد بانوان در ترکیب کاروان بازی های آسیایی گفت: البته نگاه ما نسبت به بانوان بیشتر جنبه حمایتی دارد.

کد خبر 4278323

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha