۳ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۷:۱۵

معاون استاندار همدان:

برگزاری گفتمان‌های سیاسی و اجتماعی در استان همدان تقویت شود

برگزاری گفتمان‌های سیاسی و اجتماعی در استان همدان تقویت شود

همدان - معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان گفت: گفتمان‌های سیاسی و اجتماعی در استان همدان با حضور جوانان تقویت و با جدیت بیشتری برگزار شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید شاهرخی ظهر دوشنبه در ستاد ساماندهی امور جوانان استان همدان با اشاره به نقش‌آفرینی جوانان در حرکت‌های انقلابی عنوان کرد: فرماندهان جنگ تحمیلی جوانان نخبه ای بودند که اقدامات آنها باورکردنی نبود.

وی با تاکید بر اینکه توسعه و ارتقای کشور در گرو نقش‌آفرینی جوانان است، عنوان کرد: سرمایه اجتماعی بزرگترین سرمایه هر کشور است و این امتیاز به حضور جوانان در امور و تصمیمات یک کشور مرتبط است.

جسارت و شجاعت جوانان زمینه‌ساز پیشرفت و توسعه کشور است

وی با بیان اینکه جسارت و شجاعت جوانان این مرز و بوم زمینه‌ساز پیشرفت و توسعه کشور است، عنوان کرد: نسل جوانان متدین و باهویت ایران اسلامی در جهان می‌درخشد.

معاون سیاسی  امنیتی استانداری همدان با تاکید به اینکه مسئولان استانی باید گفتمان‌های سیاسی و اجتماعی را با حضور و انرژی جوانان برگزار کنند، گفت: مسئولان باید در حوزه‌های مختلف توجه به عقل، خودکفایی، نقش‌آفرینی و خلاقیت و نوآوری جوانان را در نظر بگیرند و محیط را برای نقش‌آفرینی جوانان باز کنند.

شاهرخی بااشاره به تشکیل هیئت اندیشه‌ورزان جوان در استان همدان که اعضای آن نخبگان هستند، عنوان کرد: باید از افکار و ایده‌های جوانان بهتر و بیشتر استفاده کرد.

خرید کالای ایرانی با گفتمان‌سازی و فضاسازی همراه شود

مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان نیز با اشاره به شعارسال، بر حمایت از کالای ایرانی تاکید کرد و گفت: باید خرید کالای ایرانی با گفتمان‌سازی و فضاسازی همراه شود.

مهرداد نادری فر به برنامه ریزی برای انتخاب جوانان نمونه اشاره کرد و با تاکید بر اینکه باید انتخاب جوان برگزیده با فراخوان‌های گسترده انجام شود، افزود: تولید محتوای برنامه‌های هفته جوان باید در برنامه ریزی یک ساله محقق شود.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان از برگزاری مراسم بزرگداشت هفته جوان در پیاده‌راه بوعلی همدان خبر داد و گفت: این جشن با حضور هنرمندان مطرح کشوری و استانی برگزار خواهد شد.

۶۰۸ هزار و ۵۳۱ نفر از جمعیت استان همدان را جوانان تشکیل می‌دهند

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان نیز با بیان اینکه ۶۰۸ هزار و ۵۳۱ نفر از جمعیت استان همدان را جوانان تشکیل می‌دهند، گفت: از این تعداد ۳۰۵ هزار و ۹۹۸ نفر دختران و ۳۰۲ و ۵۳۳ نفر پسران جوان هستند.

رسول منعم از شکل گیری مجمع خیرین ازدواج در استان همدان خبرداد و با بیان اینکه جشنواره پیوند آسمانی و مراسم جشن گلریزان برای زوج‌های جوان انجام شده است، گفت: حمایت از برنامه سمن‌ها در دستور کار است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان از فعالیت ۸۰ سمن حوزه جوانان در استان همدان خبر داد و گفت: ۱۱۰ مجوز سمن نیز در شرف تهیه و صدور است.

۱۷۰ کارگاه برای جوانان استان همدان برگزار شد

وی با بیان اینکه سال گذشته ۱۷۰ کارگاه برای جوانان استان همدان برگزار شد، عنوان کرد: دیدار سمن‌های فعال اداره کل ورزش و جوانان با نماینده ولی فقیه در استان، برگزاری جشنواره حضرت علی‌اکبر(ع)، تجلیل از سازمان‌های مردم نهاد فعال، تهیه جوان کارت برای دریافت خدمات تفریحی، برگزاری تور همدان‌گردی ویژه جوانان حاشیه شهر، برگزاری مسابقه پیاده‌روی عمومی و جشن و مولودی‌خوانی در ۶ نقطه از شهر از برنامه های هفته جوان در سال جاری است.

وی همچنین یاداور شد: سال گذشته ۳۱۹ میلیارد تومان وام ازدواج به ۳۲ هزار نفر زوج جوان پرداخت شده که نسبت به سال ۹۵ حدود ۳۰ درصد افزایش داشته است.

تجهیز ۱۰۰ خانه جوان روستایی

منعم از تجهیز ۱۰۰ خانه جوان روستایی خبر داد و گفت: امسال ۶۰ پایگاه با ۷۰۰ تیم ورزشی برای جوانان روستایی استان همدان فعالیت خواهد داشت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان نیز عنوان کرد: تبلیغات اسلامی استان همدان در هفته جوان برنامه‌های خود را در ۹ محور ارائه خواهد داد و ۴۰ گفتمان و ۳۵ کارگاه ویژه جوانان می شود.

حجت‌الاسلام علی دشتکی از برگزاری کرسی‌های هم‌اندیشی جوانان در ۲۰۰ نقطه از استان همدان خبرداد و گفت: جشن‌هایی نیز به مناسبت هفته جوان برگزار خواهد شد.

کد خبر 4278654

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha