۸ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۱:۴۰

گزارش ویدیویی مهر؛

روایت محرومیت درخانه بی بی حجاب

روایت محرومیت درخانه بی بی حجاب

یاسوج- کهنه قصه محرومیت اینبار از خانه بی بی حجاب سربرآورده تا روایتگر زندگی زنی باشد که با تنها پسرش با فقر دست و پنجه نرم می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، بی بی حجاب مادری تنها است که از جولان بیم ها و تکیه بر امید ها (خداوند) روایت می کند. در خانه ای که نمی توان بر دیوارش تکیه داد و به سقفش امید بست.

قصه زندگی بی بی حجاب قصه زندگی زنانی است که در فقر روزگار می گذرانند و همچنان استوار ایستاده اند و این قصه از آنجا شروع می شود که روزی از روزهای سال ۱۳۹۶ که هیئتی از مسئولین راهی یکی از دهستانهای شهرستان بویراحمد می شود تا رنگ و رنج محرومیت از سیمای منطقه رخت بربسته و اینبار لبخند سکوت پر معنای درختان سیب را بشکند و پروژه آبرسانی تحت فشار منطقه به بهره برداری برسد، نگاه پیرزنی چشم انتظار در کنار خانه ای نیمه ویرانه توجه خبرنگاران را جلب می کند.

آنروز چهره مایوس زنی که در چهارچوب در خانه ایستاده توجه خبرنگاران را جلب می کند و از او می پرسند چرا اینچنین غمگینی و به دور از جمعیت روستا ایستاده ای؟

او با بغضی بر گلو سکوتش را می شکند و می گوید:  شنیده ام مسئولین به این دهستان آمده اند تا برای آبیاری باغات و زمین ها کاری انجام دهند و من نیز سخنش را قطع کرده و گفتم: اینکه خوب است. شما چرا ناراحت در کنار این خانه ایستاده ای؟

بی بی حجاب نگاهی به خانه انداخت و گفت: من نه زمینی دارم، نه باغی. خودم هستم و پسر جوانی که سالهاست در همین خانه نیمه ویرانه ساکنیم و چشم امیدمان نیز  به خداست.

بغض گلویش را می فشارد، اشک در چشمانش حلقه می زند و می گوید: من می توانم کهنه لباس دیگران را بپوشم، اما کدام جوان این زمان اینکار را می کند، غرور فرزندم بارها شکسته است و او در این سن ناامید و گوشه گیر و افسرده شده است.

بی بی حجاب می گوید هر روز در این خانه که به ویرانه ای شباهت دارد مار پیدا می شود و زندگی من زیر سایه ترس قرار گرفته اس،و شما مرا یاری کنید و مسئولین را بیاورید تا از نزدیک حال و روز مرا ببینند.

آن روز گذشت و قرار شد با مدد مسئولین خانه ای برای بی بی حجاب ساخته شود اما امروز که بار دیگر به این روستا سفر کردیم همه چیز همچون سابق بود و بی بی حجاب هنوز در خانه کاهگلی اش با محرومیت و فقر و نداری روزگار می گذراند.

طی صحبت هایی که روزهای گذشته با مسئولین داشتیم، مقرر شده بود که پنج میلیون تومان بلاعوض و ۲۰ میلیون تومان تسهیلات چهار درصد به بی بی حجاب پرداخت شود و همچنین تخریب و خاک برداری نیز از طریق ماشین آلات راه و شهرسازی به شکل رایگان انجام شود که بی بی حجاب به دلیل عدم توانایی بازپرداخت تسهیلات پیگیر این موضوع نشده است.

به گزارش خبرنگار مهر، فیلمی که می بینید قصه دردهای بی بی حجاب  از زبان خود اوست و درد دلهایی است که بخشهایی از آن به قدری تلخ بود که ناچار به حذف آن شدیم و امید است در همین روزها مدیران متولی و یا خیرین، دست به کار شده تا اینبار تیتر خبرهای ما برای بی بی حجاب های این دیار (آن مرد نیامد) نباشد.

کد خبر 4280559

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha