۷ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۹:۴۴

با شرکت ۴۴ راس اسب؛

هفته هفتم کورس اسبدوانی بهاره گنبد برگزار شد

هفته هفتم کورس اسبدوانی بهاره گنبد برگزار شد

گنبد کاووس – هفته هفتم رقابت‌های کورس اسبدوانی بهاره گنبد با شرکت ۴۴ راس اسب در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در هفته هفتم رقابت‌های کورس اسبدوانی بهاره گنبد بعدازظهر جمعه ۴۴ راس اسب از نژادهای ترکمن، دوخون و تروبرد در ۶ دور هزار و هزار و ۵۵۰ متری در مجموعه سوارکاری این شهرستان با یکدیگر به رقابت پرداختند که در پایان ۸۰ میلیون و ۶۷۵ هزار تومان جایزه نقدی به صاحبان اسب‌های اول تا سوم کورس‌های ۶ گانه اهدا شد.

در دور اول اسب‌های ترکمن سه تا هشت ساله و ۳۶ تا ۴۶ امتیازی به مسافت هزار متر با یکدیگر به رقابت پرداختند که نورمحمد بهادر با اسب آتا بیک زودتر از خط پایان گذشت و آرمین آق آتابای با اسب دل آرا (۳) و آق اویلی بشگرد با اسب مردانه رحمتی به ترتیب دوم و سوم شدند.

رقابت دور دوم میان اسب‌های دوخون دو ساله با امتیاز مبتدی به مسافت هزار متر بود که آرمین آق آتابای با اسب جی پیک (۲) عنوان اول را به دست آورد و آق اویلی بشگرد با اسب گاران استار و بنیامین جرجانی با اسب ترکمن بیوتی به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را کسب کردند.

در دور سوم اسب‌های تروبرد سه تا پنج ساله و ۳۶ تا ۴۴ امتیازی به مسافت هزار متر با یکدیگر رقابت کردند که آق اویلی بشگرد با اسب اکسل هج موفق به کسب مقام اول شد و کمال دلیجه عطا با اسب گلی و قربان محمد اودک با اسب لیدی هج به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را به دست آوردند.

رقابت در دور چهارم میان اسب‌های دوخون سه و چهار ساله و هشت تا ۱۴ امتیازی به مسافت هزار و ۵۵۰ متر شکل گرفت که یاسر جرجانی با اسب داگلاس زودتر از خط پایان عبور کرد و ابوطالب چاری زاده با اسب سام و آرمین آق آتابای با اسب معرکه به ترتیب دوم و سوم شدند.

در دور پنجم اسب‌های تروبرد سه و چهار ساله و هشت تا ۱۴ امتیازی به مسافت هزار و ۵۵۰ متر با یکدیگر رقابت کردند که کمال دلیجه عطا با اسب ریو آچا نخستین نفر از خط پایان عبور کرد و عنایت قلرعطا با اسب جاهیل و قربان محمد اودک با اسب رسپکتیبل نفرات دوم و سوم از خط پایان گذشتند.

در دور ششم و پایانی اسب‌های دوخون سه و چهار ساله و ۲۴ تا ۳۲ امتیازی به مسافت هزار و ۵۵۰ متر با یکدیگر به رقابت پرداختند که نورمحمد بهادر با اسب چه گوارا موفق به کسب مقام اول شد و یاسر جرجانی با اسب سلطان صحرا و مهرداد خوجملی با اسب بای بای گلد به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را کسب کردند.

نورمحمد بهادر بهترین چابکسوار هفته

در پایان هفته هفتم رقابت‌های کورس اسبدوانی بهاره گنبد، نورمحمد بهادر با کسب دو مقام نخست بهترین چابکسوار هفته لقب گرفت، آرمین آق آتابای و آق اویلی بشگرد هر کدام یک مقام نخست، یک مقام دوم و یک مقام سوم کسب کردند و یاسر جرجانی و کمال دلیجه عطا هر کدام موفق به کسب یک مقام نخست و یک مقام دوم شدند.

لازم به ذکر است؛ هفته‌های هشتم و نهم رقابت‌های کورس اسبدوانی بهاره گنبد، ۱۳ و ۱۴ اردیبهشت ماه در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار خواهد شد.

مسابقات کورس اسبدوانی در استان گلستان هر ساله در شهرستان‌های گنبدکاووس، آق قلا و بندرترکمن برگزار می‌شود و علاقمندان بسیار زیادی را به مجموعه‌های سوارکاری این سه شهرستان می‌کشاند.

کد خبر 4282416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha