۸ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۹:۱۴

همکاری دوباره با مربی هلندی؛

«ایوان سوکولوف» سرمربی تیم ملی شطرنج شد

«ایوان سوکولوف» سرمربی تیم ملی شطرنج شد

فدراسیون شطرنج از میان دو گزینه خارجی مورد نظر برای هدایت تیم ملی در رویدادهای پیش رو، با «ایوان سوکولوف» به توافق رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، مذاکره با گزینه های خارجی برای سپردن هدایت تیم ملی به یکی از آنها، از مهمترین برنامه های فدراسیون شطرنج در دو سه ماه پایانی سال گذشته بود.  «ایوان سوکولوف» از هلند و «یوگنی میروش نیچنکو» از اوکراین گزینه های اصلی فدراسیون شطرنج برای هدایت تیم ملی شطرنج بودند. مذاکره با این دو گزینه در نهایت به توافق با سوکولوف منجر شده است. 

ایوان سوکولوف که پیش از این هم هدایت ملی پوشان شطرنج ایران را عهده دار بوده است ۲۲ اردیبهشت ماه به ایران سفر می کند. وی در آغاز دور جدید همکاری با فدراسیون شطرنج برای مدت دو هفته در کنار ملی پوشان خواهد بود. سپس مذاکرات دوباره ای برای ادامه همکاری و تمدید قرارداد صورت خواهد گرفت.

آخرین همکاری سوکولوف هلندی و فدراسیون شطرنج در جریان رقابت های ۲۰۱۶ قهرمانی زنان جهانی در ایران انجام شد. میترا حجازی پور، سارا سادات خادم الشریعه و آتوسا پورکاشیان نمایندگان ایران در این رقابت ها بودند که با هدایت این مربی هلندی به مصاف حریفانشان رفتند. 

پیش از آن هم تیم ملی شطرنج ایران با هدایت سوکولوف در المپیاد جهانی باکو شرکت کرده بود  و موفق به کسب بهترین نتیجه تاریخ شطرنج ایران شده بود. در  این رقابت ها تیم ایران با کسب جایگاه شانزدهم در میان ۱۸۰ کشور شرکت کننده، قهرمان گروه B شد. 

به گزارش خبرنگار مهر، مسابقات جام ملت های آسیا (خردادماه ۹۷ - بنگلادش) و المپیاد جهانی (مهرماه ۹۷ - گرجستان) دو رویدادی هستند که تیم ملی شطرنج مردان ایران باید در آن شرکت کنند.

کد خبر 4282567

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha