۹ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۶:۵۸

سفیر حمل و نقل پاک:

جایگزینی وسایل نقلیه پاک سبب کاهش آلودگی هوا می شود

جایگزینی وسایل نقلیه پاک سبب کاهش آلودگی هوا می شود

ری- دوچرخه سوار ایران گردی که ۵۵ هزار کیلومتر را رکاب زده و ۲۶ استان کشور را مورد بازدید قرار داده است، گفت: جایگزینی وسایل نقلیه پاک سبب کاهش آلودگی هوا می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد آقامیربابایی دوچرخه سوار ۴۲ ساله  اهل بابلسر پس از طی ۵۵ هزار کیلومتر و عبور از ۲۶ استان کشور به عنوان سفیر حمل و نقل پاک روز گذشته وارد شهرری شد.

وی که هدف خود از این ایران گردی با دوچرخه را ترویج فرهنگ دوچرخه سواری ، گرامیداشت یاد شهدای مدافع حرم و توسعه گردشگری داخلی با استفاده از وسیله نقلیه بدون دود و دیدن مناطق زیبای کشور می داند، ظهر یکشنبه با شهردار منطقه ۲۰ تهران دیدار و گفتگو کرد.

این دوچرخه سوار بابلسری در این دیدار گفت: سفر ایرانگردی خود را از شهر بابلسر و در تیر سال ۹۵ آغاز کرده ام و در این سفر به جزایر خلیج فارس نیز سفر کردم.

آقامیربابایی که حامل بنری مزین به ۳۱۱ تصویر و اسم شهدای مدافع حرم شهرهای عبوری است، ادامه داد: اگر دوچرخه جایگزین وسایل نقلیه موتوری در کلان شهرها شود، بسیاری از مشکلات سلامت و نیز آلودگی هوا از بین می رود.

وی افزود: سفر خود را با گذر از ۵ استان دیگر شامل سمنان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی و گلستان به پایان خواهم رساند.     

سید احمد صفوی شهردار منطقه ۲۰ تهران نیز در این دیدار طی سخنانی انگیزه و هدف این دوچرخه سوار ایران گرد را قابل تکریم دانست و با استعانت از انوار معنوی حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برای وی آرزوی توفیق کرد.

کد خبر 4284238

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha