۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۲:۲۲

بازدید معاون وزیر ارشاد، حج و اوقاف افغانستان از سازمان اوقاف

بازدید معاون وزیر ارشاد، حج و اوقاف افغانستان از سازمان اوقاف

معاون وزیر ارشاد، حج و اوقاف افغانستان و هیئت همراهش با نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف، معاونان و مدیران سازمان اوقاف و امور خیریه در محل این سازمان دیدار کردند .

به گزارش خبرگزاری مهر، مولوی عبدالحکیم منیب؛ معاون وزیر ارشاد، حج و اوقاف افغانستان و هیئت همراهش با نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف، معاونان و مدیران سازمان اوقاف و امور خیریه در محل این سازمان دیدار کردند .

در ابتدای این نشست  حمید عسکری سوادجانی؛ مدیرکل اماکن مذهبی و بقاع متبرکه سازمان اوقاف توضیحاتی را درباره مدیریت امامزادگان و بقاع متبرکه کشور، سامانه جامعه موقوفات و ساختار سازمان اوقاف و امور خیریه ارائه داد.

درادامه ، حجت‌الاسلام سیدمصطفی حسینی؛ رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف با ارائه گزارشی از فعالیتهای مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف گفت: سازمان اوقاف با راه‌اندازی مرکز قرآنی سه فعالیت یعنی فعالیتهای آموزشی، تبلیغی و پژوهشی را پیگیری می‌کند و ما آماده همکاری با وزارت ارشاد، حج و اوقاف افغانستان هستیم.

وی با بیان اینکه سازمان اوقاف ماموریت ویژه‌ای در زمینه تربیت حافظان قرآن کریم دارد، تصریح کرد: طرح تربیت حافظان قرآن کریم با توجه به منویات مقام معظم رهبری و محوریت سازمان اوقاف در حال اجرا است.

در ادامه ، مدیرکل امور اجتماعی و موسسات خیریه سازمان اوقاف با اشاره به اینکه ۱۹۶ هزار موقوفه در ایران اسلامی داریم، گفت: اطلاعات تمامی موقوفات و رقبات در سامانه جامع موقوفات ثبت شده است.

وی افزود: با هدف نشان دادن آثار وقف در جامعه طرح ویژه‌هایی مثل طرح مهر تندرستی، مهر تحصیلی، دستهای مهربانی، زائران حرم رضوی، زائران حرم حسینی و ... در طی سال اجرا می‌شود.

مدیرکل امور اجتماعی و موسسات خیریه سازمان اوقاف با بیان اینکه مهمترین وظیفه ما در سازمان اوقاف و امور خیریه عمل امینانه به نیات واقفان با توجه به منویات مراجع تقلید و مقام معظم رهبری است، تاکید کرد: از طریق سامانه جامع موقوفات و بقاع متبرکه کشور، تمامی موقوفات کشور کنترل می‌شوند و اجرای نیت موقوفات امکان‌پذیر می‌شود.

پس از صحبتهای حجت‌الاسلام عادلی، حجت‌الاسلام سلیمانی؛ مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان اوقاف درباره وقف مشارکتی توضیحاتی را ارائه داد و گفت: وقف مشارکتی ایده بسیار خوبی است که براساس شعار «همه واقف باشیم» شکل گرفته و باعث توسعه موقوفات می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: وقف برای مردم است بنابراین اداره موقوفات با مردم خواهد بود و سازمان اوقاف و امور خیریه فقط نقش نظارتی دارد.

کد خبر 4285844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha