۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۶:۰۰

حجت الاسلام خمینی:

ترس از بیان حقیقت در حکومت مهدوی معنا ندارد

ترس از بیان حقیقت در حکومت مهدوی معنا ندارد

ری- تولیت حرم مطهر امام خمینی(ره) با تشریح ویژگی های حکومت مهدوی گفت: ترس از بیان حقیقت در حکومت مهدوی معنا ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید حسن خمینی بعد از ظهر سه شنبه و در حاشیه تجدید میثاق وزیر آموزش و پرورش، معاونین، مدیران کل  و جمعی از کارکنان حوزه ستادی، فرهنگیان و معلمان با آرمان های امام(ره) که هم زمان با ایام گرامیداشت روز معلم برگزار شد، طی سخنانی به نعمت انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: ارزش هایی که در آینده پدید خواهد آمد  ارزش هایی است که پیامبر(ص) بر مدار آن جهان خودش و آیین خودش را پایه گذاری کرد.

تولیت حرم مطهر امام خمینی(ره) گفت: ارزش هایی که در آینده پدید خواهد آمد  ارزش هایی است که پیامبر(ص) بر مدار آن جهان خودش و آیین خودش را پایه گذاری کرد، نباید نعمت انقلاب اسلامی را کفران نعمت کنیم، اما دردها و مشکلات جامعه را هم باید ببینیم، جامعه مهدوی کر و کور و لال نیست.

خمینی گفت: باید هم نعمت های خدا و هم درد جامعه و مشکل هم نوع و هم راه های برون رفت را و هم دارو و هم درد را دید.

تنها بدی های دیگران را می بینیم

نوه امام خمینی(ره) انقلاب اسلامی را از نعمات و الطاف الهی دانست و گفت: لطف خدا را در زندگی خودمان ببینیم و کفران نعمت نکنیم، اما از طرف دیگر توجه ما به درد جامعه باشد و مشکلات را هم ببینیم و چشم بر درد دیگران نبندیم.

خمینی ادامه داد: یکی از اشکالات ما این است که بعضا بدی دیگران را می بینیم اما بدی خودمان را نمی بینیم، اما در حکومت مهدوی (عج) چشم ها را باید شست و جور دیگر باید دید.

وی با بیان این که یکی از اشکال های ما این است که بدی های دیگران را می بینیم، اما بدی های خودمان را نمی بینیم، گفت: چشم بر بیماری های دلمان نبندبم.

تولیت حرم مطهر امام خمینی(ره) در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره نیمه شعبان و ضمن تبریک میلاد منجی عالم بشریت، به تشریح ویژگی های حکومت مهدوی پرداخت و گفت: حکومت مهدوی حکومت لال ها نیست، مولی الموحدین (ع) در مسجد کوفه می نشست و مردم می گفتند یا علی مشرک شده ای، اما وجود مبارک امیرالمؤمنین (ع) تحمل می کرد.

وی ادامه داد: حکومت مهدوی حکومتی نیست که در آن انسان ها از گفتن حقیقت بترسند و در آن زبان ها به بیان حقیقت نچرخد.

امام جلوه تمام نمای حاکمیت دین در جامعه و مقابله با تحجر است

خمینی با بیان این که حکومت مهدوی، حکومت سخن گفتن و صحبت کردن است، افزود: فلسفه حکومت مهدوی این نیست که بر سر خود بزنیم و سپس کسی بیاید ما را نجات دهد؛ فلسفه انتظار، حرکت به سمت مهدوی شدن است.

وی سپس اندیشه انجمن «حجتیه» را مورد اشاره قرار داد و گفت: انجمن «حجتیه» اعتقاد داشتند، که خود امام زمان(عج) می آیند و نیازی به مبارزه نیست، اما امام می گفتند فلسفه مهدویت، حرکت است، باید به این امر دقت داشت، «تحجر»از کلیدواژه های تفکر امام است، اگر به آن توجه نداشته باشیم نگاه کاریکاتوری به امام داشته ایم. 

خمینی با بیان این که امام جلوه تمام نمای حاکمیت دین در جامعه است، ولی تجلی تمام نمای مبارزه با تحجر هم هست، تاکید کرد: امام در خصوص مبارزه با متحجرین می گوید من اگر فدا شوم هم می ارزد.

نوه بنیان گذار جمهوری اسلامی اظهار داشت: معلم و آموزش و پرورش بزرگ ترین محل برای شست و شوی قلب و آماده سازی راه برای حرکت و بزرگ ترین جای برای تربیت انسان مهدوی و فردی است.

وی افزود: انسان در آموزش و پرورش گوش هایش را از این که نکند صدای «یا للمسلمین» بلند شود و او نشنود و جایی است که انسان زبانش را به گفتن حرف حق باز می کند، می شوید.

کد خبر 4286120

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha