۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۹:۴۸

سرپرست اداره کل فنی و حرفه ای مازندران:

آموزش های فنی حلقه مفقوده صنعت و دانشگاه را رفع می کند

آموزش های فنی حلقه مفقوده صنعت و دانشگاه را رفع می کند

ساری - سرپرست اداره کل فنی و حرفه ای مازندران، توجه به آموزش های فنی و حرفه ای و رفع نیازهای صنعت را ضروری دانست و گفت: آموزش های فنی، حلقه مفقوده بین صنعت و دانشگاه را رفع می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین درویشی چهارشنبه شب در جشن فنی و حرفه ای و مربیان استان اظهار داشت: اگر قرار است آموزش های فنی و حرفه ای جایگاه والایی در صنعت و دانشگاه داشته باشد باید به آن توجه اساسی شود.

وی ادامه داد: باید برای مهارت آموزی دانش آموزان و پرسنل نظام وظیفه اقدام شود زیرا آنان فاقد مهارت های حرفه ای هستند.

وی عزم جدی برای تداوم مهارت را ضروری دانست و گفت: مازندران به عنوان پایلوت اجرای این طرح انتخاب و این طرح در ۹ شهرستان استان اجرا شده است.

سرپرست فنی و حرفه ای مازندران با بیان اینکه ما متولی آموزش های فنی و حرفه ای در کشور هستیم گفت: تربیت نیروی انسانی متخصص و کارآمد جزو وظیفه ذاتی ما است و در همه کشورها، توسعه اقتصادی همراه با توسعه اشتغال و پایداری است.

درویشی افزود: توسعه آموزش های فنی و حرفه ای باید کارآمد باشد و هدفمند بودن، فعال بودن و اثربخشی باید مدنظر قرار گیرد و باید اصول باشد.

وی یکی از مشکلات موجود در کشور را فقر مهارتی اعلام کرد و گفت: اصل آموزش ها در سال جاری، آموزش مهارت محور خواهد بود زیرا این اصل راز پیروزی و موفقیت در جامعه است.

سرپرست فنی و حرفه ای مازندران با اشاره به محدودیت امکانات ادامه داد: بیش از ۹۰۰ آموزشگاه آزاد فعال در استان وجود دارد و بیش از ۲۰ مرکز فنی و حرفه ای با ۲۳۳ مربی داریم و از جمله استان های فعال در حوزه مهارت آموزی هستیم.

کد خبر 4286804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha