۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۰:۴۰

نشر لوگوس ویرایش جدیدی از «ضد روش» را به چاپ رساند

نشر لوگوس ویرایش جدیدی از «ضد روش» را به چاپ رساند

کتاب «ضد روش: زمینه‌های فلسفی و رویه‌های عملی در روش شناسی کیفی» نوشته احمد محمدپور اخیراً با ویرایشی جدید توسط نشر لوگوس در سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران عرضه شد.

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب پرفروش و ارزشمند «ضد روش: زمینه‌های فلسفی و رویه‌های عملی در روش شناسی کیفی» نوشته احمد محمدپور اخیراً با ویرایشی جدید به علاقمندان روش‌شناسی و به خصوص روش‌شناسی کیفی عرضه گردید.

ویرایش اول این کتاب که پیش از این در دو جلد به چاپ رسیده بود، اکنون در قالب یک مجلد ۶۸۹ صفحه‌ای در قطع وزیری و به دو شکل جلد نرم، با قیمت ۵۸۰۰۰ تومان، و جلد سخت، با قیمت ۷۲۰۰۰ تومان، توسط نشر لوگوس منتشر شده است.

احمد محمدپور، نویسنده سه گانه روش‌شناسی، «ضد روش،» «فراروش،» و «روش در روش»، در این کتاب سه هدف عمده را دنبال می‌کند:  یک، روش‏ شناسی کیفی را در مضمون تاریخ تکامل فلسفی و پارادایمی روش در علوم اجتماعی قرار می‌دهد و به این ترتیب امتداد تاریخی و نظری این جریان روش ‏شناختی را روشن ‏تر می‌سازد. دو، با اتخاذ موضعی رابطه‌گرا، بر گسست ‏ناپذیری نسبت بین روش و فلسفه در فرآیند تحقیق کیفی تأکید کرده، اهمیت و حساسیت چنین نگاهی را به محققان یادآور می‌شود. سه، با رد تلقی تقلیل‌گرایانه و نگاه ساده انگارانه به روش کیفی، تنوع و چندگانگی انواع و ابعاد این شیوه پژوهشی را، اعم از طرح‏های پژوهش، رویه‏ های گردآوری و تحلیل داده ‏ها، شیوه ‏های‏ های نمونه ‏گیری و راهبردهای اعتبارسنجی، به تصویر می‏ کشد.

کتاب دارای ۲۰ فصل است و به موضوعات متعددی مانند مناقشه‌های پارادایمی در حوزه روش، طرح‌های تحقیق کیفی، چگونگی مصاحبه، مشاهده، مردم‌نگاری، تحلیل گفتمان، پدیدارشناسی، روش تحقیق فمینیستی، تاریخی-تطبیقی، نمونه‌گیری و غیره می پردازد.

کتاب همچنین مملو است از نمونه‌های واقعی بر اساس روش‌های تحقیق معرفی شده. کتاب ضد روش راهنمایی است جامع، کاربردی و مفید برای علاقه ‏مندان به مباحث روش‏ شناختی و به ویژه برای محققان کیفی در مقاطع ارشد و دکتری.

کد خبر 4287555

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha