۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۳:۱۲

کریمی در نشست خبری:

به‌خاطر آقازاده‌ها ترک تشریفات نمی‌کنیم

به‌خاطر آقازاده‌ها ترک تشریفات نمی‌کنیم

مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی با تاکید بر اینکه در هیچ یک از مزایده های این شرکت ترک تشریفات نمی شود، گفت: حضور کارگران افغان در آزادی به من مربوط نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن کریمی مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی امروز در اولین نشست خود در مورد بسیاری از برنامه ها توضیح داد و گفت: ما دو وظیفه مهم داریم، اول ساخت پروژه های بزرگ و دوم نگهداری از اماکن ساخته شده، البته بعضا به نظام بی توجهی می شود، می گویند شاه آزادی را ساخته، انقلاب اسلامی چه کرده است؟ آزادی سال ۵۲ ساخته شد و سال ۵۴ هم مورد بازسازی قرار گرفت و مشخص است که آن زمان اعتقاد به استحکام پروژه وجود نداشته است، حالا ما هزینه سنگینی برای حفظ این پروژه داریم. بعد از انقلاب پروژه هایی مثل یادگار امام تبریز، ثامن مشهد، نقش جهان و ... را احداث کردیم، ضمن اینکه چندین پروژه دیگر هم ساخته شده است.

وی با اشاره به احداث مجموعه ورزشی المپیک در شهر آفتاب گفت: این مجموعه ۴۳۰ هکتار مساحت دارد، برای طراحی آن اقدامات اولیه را انجام داده ایم، در این طراحی ها پروژه را به صورتی در نظر گرفته ایم که حتما یک استادیوم ورزشی با گنجایش بیش از ۱۰۰ هزار نفر داشته باشد. ضمن اینکه در غرب استان تهران می خواهیم یک زمین ۷۰ هکتاری را از دریاچه آزادی جدا کنیم. احداث این مجموعه جدید نه با پول دولتی، بلکه به صورت BOT انجام خواهد شد.

کریمی با بیان اینکه در این ورزشگاه انواع مجموعه های ورزشی لحاظ می شود، یادآور شد: در شرق تهران هم مجموعه سوارکاری شهدا قرار دارد که امکان جداسازی ۳۰-۲۰ هکتار از آن وجود دارد. این هم جزو برنامه های ما قرار دارد که بتوانیم یک مجموعه جدید را در آن قسمت به وجود بیاوریم.

مدیرعامل شرکت توسعه با اشاره به پروژه هایی که باید به بهره برداری برسد، خاطرنشان کرد: ما مسئولیت ۵۹۶ پروژه را داریم. تاکنون ۳۹۰ پروژه به نتیجه موردنظر رسیده، طوری که مورد بهره برداری قرار گرفته است. ۲۲۶ پروژه هم در دست احداث است که ۶۶ پروژه فعال هستند.

مشاور وزیر ورزش با تاکید بر اینکه اعتبارات شرکت توسعه نسبت به سال گذشته با کاهش ۴۰ درصدی مواجه است، گفت: با این حال در نظر داریم تا پایان سال ۶۰ پروژه موردنظر را به سرانجام برسانیم.

مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی در بخش دیگری از صحبت های خود در مورد پروژه دهکده المپیک در شهر آفتاب توضیح بیشتری دارد و گفت: آستان امام خمینی (ره) زمین این مجموعه را در اختیار ما گذاشته است. قرار نیست برای ساخت آن روی منابع دولتی حسابی داشته باشیم، بنابراین یک شرکت کره ای بازدید لازم را از این مجموعه انجام داده است. در این زمینه به تفاهماتی هم رسیده ایم و احتمالا همین شرکت کار را اجرا خواهد کرد.

کریمی در مورد اینکه چقدر در اجرای برنامه های شرکت توسعه از شعار «کالای داخلی» تبعیت می شود، گفت: حمایت از کالای داخلی وظیفه ماست، از هر چیزی که تولید داخلی باشد و استاندارد لازم را هم داشته باشد استفاده می کنیم. تلاشمان این است حداقل ها را وارد کنیم چون بعضا کالای موردنیاز در داخل تولید نمی شود یا تولید می شود اما استاندارد لازم را ندارد.

 به گزارش خبرنگار مهر، حسن کریمی در ادامه صحبت های خود در واکنش به اینکه کارگران افغانی در ورزشگاه آزادی مشغول به کار هستند، گفت: کارگرهای افغان همه جا هستند، به من بگویید کجا نیستند؟ مجموعه آزادی استثناء نیست اما بگویم هر بخش مسئولی دارد، کارگرانی که در آزادی کار می کنند، کارگر ما نیستند. مجموعه آزادی پیمانکارانی دارد و این کارگران هم کارگران آنها هستند. برای من مهم این است که مجموعه آزادی فعال باشد. خیلی مهم نیست که چه کسی کار می کند، اگر استفاده از کارگران افغان ممنوع است، وزارت کار باید برخورد کند. با این حال موضوع را بررسی می کنیم.

مدیرعامل شرکت توسعه همچنین با تاکید بر اینکه سالن افراسیابی به فدراسیون بسکتبال اختصاص داده شده تا توسط این فدراسیون مورد استفاده قرار بگیرد اما هنوز قراردادی امضا نشده است، گفت: ما به عنوان یک شرکت دولتی مالک هستیم و سالن ها را در ازای قرارداد به فدراسیون ها اختصاص می دهیم. بنابراین وقتی قرارداد تمام می شود، فدراسیون مربوطه باید برود. بر این اساس سالن افراسیابی از جودو به بسکتبال داده شد، چون قرارداد شرکت با جودو تمام شده بود. در واقع تشخیص وزارت ورزش این بود که سالن افراسیابی به بسکتبال داده شود.

وی در پاسخ به پرسشی که در رابطه با بازنشستگی و دوتابعیتی وی مطرح شد نیز این چنین پاسخ داد: من بازنشسته نیستم، ۲۶ سال کارمند وزارت کشور بودم اما هنوز بازنشسته نشده ام، ضمن اینکه تابعیت هیچ کشوری را هم ندارم، شاید صحبت هایی که در این زمینه مطرح می شود به خاطر این است که همسر من فیلیپینی می باشد. البته وی هم ۴۰ سال است که ایران زندگی می کند و پاسپورت ایرانی دارد.

«درست است که گفته می شود شرکت توسعه در مورد برخی مزایده ها و به خاطر حضور آقازاده ها در آن ترک تشریفات می کند؟»، کریمی در پاسخ به این پرسش گفت: تا زمانی که من باشم ترک تشریفات نمی شود، البته پروژه هایی در اختیار صندوق حمایت و فدراسیون ها قرار می گیرد که آن هم با قیمت کارشناسی شده از سوی کارشناس دادگستری صورت می گیرد و ما در مبلغ اعلام شده دخیل نیستیم.

حسن کریمی همچنین در رابطه با مجموعه ورزشی شیرودی گفت: شیرودی یکی از قدیمی ترین مجموعه های کشور است. تمام ملت ایران از این ورزشگاه خاطره خوبی دارند اما واقعاً در شیرودی به خاطر نوع فضا و قدمت آن امکان فعالیت ورزشی وجود ندارد. بر همین اساس قصد داریم قسمتی از ورزشگاه شیرودی که مربوط به زمین فوتبال می شود را به موزه تبدیل کنیم. اما در مورد برنامه های تجاری که قبلاً عنوان شده بود، فعلا موضوعی نیست. این ورزشگاه خیلی فرسوده است. شاید بتوان از استخر و بدنسازی آن استفاده کرد اما فوتبال نه.

وی همچنین در رابطه با اینکه پیش از این وزیر ورزش اعلام کرده بود مجموعه آزادی طی دو سال بازسازی کامل می شود، گفت: حتما تا دو سال آینده این اقدام صورت می گیرد. ۷۰ میلیارد تومان حداقل بودجه ای است که برای بازسازی آزادی لازم است. در این زمینه پیگیری لازم از سوی مسئولان مربوطه انجام شده است. سال گذشته ۱۱ میلیارد برای بازسازی آزادی هزینه شد ضمن اینکه تجربه لازم هم وجود نداشت، در غیر این صورت سرعت کار خیلی بالاتر می رفت.

وی در این رابطه ادامه داد: اعتقاد دارم اگر اعتبارات لازم تامین نشود، مجموعه آزادی از بین خواهد رفت. البته این را بگویم افرادی مانند جهانگیری و نوبخت به خاطر اهمیت موضوع، وارد شده و همراه با وزیر ورزش موضوع را پیگیری می کنند در کل اینکه تا دو سال آینده یعنی پایان سال ۹۸ مجموعه ورزشی آزادی بازسازی خواهد شد.

وی همچنین در مورد ورزشگاه نقش جهان گفت: پیمانکار این ورزشگاه باشگاه سپاهان است. قرار بود این شرکت پوشش سقف ورزشگاه را انجام دهد. البته مشکلاتی هم وجود دارد که امیدوارم برطرف شود.

وی در بخش دیگری از صحبت هایش به نحوه نگهداری از مجموعه ورزشی آزادی طی سالهای گذشته اشاره کرد و گفت: به نظر من آزادی یک شهر است و به یک شهردار نیاز دارد نه مدیر ورزشی. شاید اگر حرفی بزنم، دوستان قبلی زیر سوال بروند اما واقعیت این است وقتی آزادی را تحویل گرفتم یک زباله دان بود. افرادی که به مجموعه آزادی می رفتند انگار زیر آبکش نشسته بودند. مدیران ورزشی مجموعه آزادی را به این روز درآورده بودند. به قدری به این مجموعه بی توجهی شده بود که فضای جنگل آن به طور کامل خشکیده بود. به همین دلیل روز اول که به شرکت آمدم، ۵۰۰-۶۰۰ نفر را به آزادی فرستادم تا درختان را هرس کنند.

مشاور وزیر ورزش با تاکید بر اینکه هیچ نگاه ورزشی به مجموعه ورزشی آزادی ندارد، گفت: باید کسی مدیر این مجموعه باشد که از ارتباطات لازم برخوردار باشد و بتواند در مورد مسائل امنیتی، اجرایی و مسائل مرتبط با شهرداری و غیره اقدامات لازم را انجام دهد. مجموعه ورزشی انقلاب هم شرایطی به همین صورت دارد. این مجموعه هم به شهردار نیاز دارد، به همین دلیل از شهرداری نیرویی را به عنوان مدیر مجموعه آزادی منصوب کردم که ۲۰ سال فرماندار بود و در رابطه با مسائل امنیتی و اطلاعاتی تعامل لازم را دارد. به من بگوئید چنین فردی می تواند مدیریت لازم را برای مجموعه ورزشی داشته باشد یا فردی که صرفاً ورزشی است.

کریمی با اشاره به تغییراتی که بعد از ورود وی به شرکت توسعه و در مجموعه های ورزشی آزادی و انقلاب ایجاد شد، اشاره کرد و گفت: اگر وزیر ورزش از وضعیت گذشته راضی بود، تغییری در شرکت ایجاد نمی کرد، وقتی هم که من آمدم باید برای تحول، جابجایی و تغییر داشته باشم. این حق مدیر است که نیروهایش را بتواند جابجا کند.

وی در پاسخ به پرسش دیگری که در رابطه با ضمانت شرکت توسعه برای احداث پروژه های عنوان شده مطرح شد، گفت: تا وقتی که سلطانی فر حضور داشته باشد، من هم هستم. این پروژه هایی که عنوان کردم، قول من نیست، بلکه یک مجموعه در خصوص آنها تصمیم گیری کرده است. شما تا ۶ ماه آینده چهره دگرگونی از مجموعه های آزادی و انقلاب خواهید دید. ما در مجموعه ورزشی انقلاب سه پارکینگ با ظرفیت ۲۷۰۰ ماشین ایجاد می کنیم تا کسی با خودروی شخصی وارد مجموعه نشود. برای تردد در داخل مجموعه هم از دوچرخه و ماشین های برقی استفاده می کنیم.

وی ادامه داد: ساخت دهکده المپیک در شهر آفتاب هم تصمیم وزارت ورزش است که زمین آن نیز گرفته شده است و مهم است که بتوان کار را شروع کرد. اگر سرمایه گذاری خارجی در آن صورت بگیرد، سه چهار ساله میتوان کار احداث و ساخت و ساز آن را جمع کرد اما اگر اسم دولت بیاید، تا ۵۰ سال دیگر هم تمام نمی شود.

وی گفت: در رابطه با سروسامان دادن به نحوه ورود تماشاگران به ورزشگاه آزادی باید به این موضوع اشاره کنم که گیت های ویژه بانوان را در هم در برنامه داریم البته که اجازه ورود خانم ها با ما نیست.

کد خبر 4288023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha