۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۰:۱۳

استاندار قزوین:

مدیریت کشور باید جوان و پویا شود

مدیریت کشور باید جوان و پویا شود

قزوین- استاندار قزوین گفت: مدیریت کشور باید جوان شود و مجلس و دولت باید موانع تحقق این موضوع را فراهم کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالمحمد زاهدی شنبه شب در مراسم اختتامیه جشنواره علی اکبر(ع) در قزوین گفت: خوشحالم که در جمع شما هستم و از جوانانی تجلیل می کنیم که در رشته های مختلف شاخص هستند.

وی افزود:درارتباط با جوانان چند موضوع مهم است که از چالشهای مهم جامعه محسوب می شود و اشتغال از آن جمله است که خوشبختانه هم دولت و هم مجلس تلاش کرده اند تحرک بیشتری در این حوزه اتفاق بیفتد.

زاهدی تصریح کرد: در استان با اقدامات انجام شده شاهد کاهش یک درصدی نرخ بیکاری هستیم البته مشکل حل نشده و نرخ بیکاری به ۱۰.۷ درصد رسیده که قابل توجه است و هنگامی که از اشتغال می گوییم منظور جوانان است و عمده بحث اشتغال به این گروه ارتباط دارد.

وی یادآورشد: استان قزوین این ظرفیت را دارد تا اشتغال بیشتری را محقق کند و امسال هم تلاش می کنیم با کمک بخش خصوصی زمینه اشتغال بیشتری را در استان محقق کنیم.

استاندار اضافه کرد: موضوع ازدواج از دیگر چالش هایی است که برخی موضوع ازدواج آسان را مطرح می کنند البته شاید موضوع جهیزیه و عروسی و جشن را هر خانواده برگزار کند اما مهم مسائل بعد از ازدواج است که باید آن را جدی بگیریم.

وی اظهارداشت: حضور جوانان در عرصه های اجتماعی مهم است و باید بستر این امر را مهیا کنیم و به جوانان امیدواری دهیم که کشور مقاطع سخت تر از امروز را پشت سر گذاشته و مهمترین راهکار عبور از سختی ها، امید به آینده است.

زاهدی بیان کرد: نشاط اجتماعی از مسائل مهم دیگر است که اداره ارشاد و شهرداری و ورزش و جوانان در این زمینه مسئولیت بیشتری بر عهده دارند و باید در این عرصه تلاش کنند.

وی گفت: استفاده از نیروهای نخبه و جوانان توانمند ضروری است و در این راستا ارتباط بیشتر با سازمانهای ذیربط ضروری است.

استفاده از جوانان در دستگاههای اجرایی ضروری است

استاندار قزوین اضافه کرد: باید مدیریت کشور جوان شود اما موانع قانونی و محدودیت هایی وجود دارد که که این موانع باید برطرف شود تا از جوانان بیشتر استفاده  کنیم.

وی در خصوص برگزاری جلسه با جوانان اظهارداشت: بیشتر مایل هستم جلسات گفت و شنود با جوانان داشته باشم و از دیدگاه این افراد استفاده کنم و به جای سخنرانی از نظر شما جوانان بهره مند شوم.

اجرای برنامه عروسکی خان بابا و موسیقی سنتی از دیگر برنامه های مراسم اختتامیه جشنواره حضرت علی اکبر(ع) در قزوین بود.

در ادامه از ۲۷ جوان نمونه استان قزوین تجلیل شد.

در هفته جوان در مراسمی در شهرستانهای استان از ۱۰۰ جوان نمونه تجلیل شده بود.

کد خبر 4288559

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha