۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۵:۱۲

رئیس جمعیت هلال احمر عنوان کرد؛

اجر برابر با شهدا برای امدادگران جان برکف

اجر برابر با شهدا برای امدادگران جان برکف

رئیس جمعیت هلال‌احمر، در دیدار با خانواده امدادگری که در هنگام ماموریت جان خود را از دست داد، گفت: امدادگرانی که در راه خدمت به مردم از جان خود می گذرند، اجری برابر با شهدا دارند.

به گزارش خبرگزاری مهر، روز شنبه ۱۸ فروردین آمبولانس پایگاه امداد جاده ای شهید چمران شهرغرق آباد جهت انجام ماموریت مربوط به واژگونی خودروی تیبا در کیلومتر ۱۵ محور قدیم ساوه همدان اعزام شد. این آمبولانس پس از انجام ماموریت و در هنگام بازگشت، در اثر بارش باران و لغزندگی محور در نزدیکی پایگاه، واژگون شد و نجاتگر داوطلب سرنشین آمبولانس میثم پرنیان در اثر جراحات وارده و آسیب شدید به ناحیه سر، فوت کرد.

علی‌اصغر پیوندی رئیس جمعیت هلال‌احمر در دیدار با خانواده این امدادگر فداکار؛ با اشاره به اینکه از دست دادن فرزند بسیار بسیار سخت است، خطاب به خانواده میثم پرنیان گفت: در این داغ جز با توکل به خدا با هیچ چیز نمی‌توان آرامش پیدا کرد. چیزی که می‌تواند باعث آراش شما شود این است که در دستورات دینی خودمان هم این را داریم که فردی که در جهت نجات جان یک انسان قدم برمی‌دارد اجر یک شهید را دارد؛ از نظر ما در جمعیت هلال‌احمر فرزند شما اجر یک شهید را دارد. روحش در بین همه امدادگران و خانواده‌هایی که نجاتشان داده حضور دارد.

وی با بیان اینکه ما قدردان زحمات شما هستیم افزود: متاسفانه از نزدیک افتخار آشنایی با این امدادگر فداکار را نداشته‌ام اما همه دوستان تاکید دارند که انسانی بسیار شایسته، خوش اخلاق، منضبط و جدی بوده است. باید به این پدر و مادر تبریک گفت که چنین فرزند برومندی را به جامعه تحویل داده‌اند که منشا خیر و اثر شده است. 

پیوندی ادامه داد: در نخستین هفته هلال‌احمر آمدیم که عرض ادبی خدمت شما داشته باشیم. قدردان زحمات تمام امدادگران خودمان از جمله آقا میثم که دیگر در میان ما نیست هستیم. ایشان در راه نجات جان یک انسان جان خودش را از دست داد، یادش میان همه امدادگران و جمعیت هلال‌احمر همیشه گرامی است. 

وی با بیان اینکه دعا می‌کنم خداوند به شما خانواده گرامی؛ آرامش دهد، گفت: همه ما ممکن است پدر و مادر باشیم و می‌دانیم از دست دادن فرزند بسیار سخت است اما باید به خدا توکل کرد و به این توجه کرد که فرزند شما در راه نجات جان انسان‌ها از بین رفته است و اجرش پیش خداوند محفوظ است. در این دنیای فانی بالاخره روزی همه ما خواهیم رفت و مرگ به سراغ همه ما خواهد آمد اما اینکه در چه موقعیت و زمانی برویم بستگی به اعمال ما و اینکه در چه مسیری قدم برداشته‌ایم دارد. مطمئنا فرزند شما زندگی بسیار درخشان و شفافی داشته است که خداوند مرگش را در مسیر نجات جان انسان‌ها قرار داده است. امیدواریم که بتوانیم نامش را جادوانه‌تر کنیم و ارتباط شما را با جمعیت هلال‌احمر نزدیک‌تر کنیم.

رئیس جمعیت هلال‌احمر تاکید کرد: به عنوان همکار کوچک فرزند شما وظیفه داشتیم خدمت شما برسیم. ایشان وظیفه خودش را به نحو احسن انجام داده و در راه برگشت از نجات یک مصدوم این اتفاق برایش افتاده است. امیدوارم نه تنها قدردان میثم عزیز که از میان ما رفته باشیم بلکه قدردان تمام امدادگران و عزیزان جمعیت هلال‌احمر که برای نجات جان انسان‌ها تلاش می‌کنند باشیم. 

در این دیدار همچنین رئیس جمعیت هلال‌احمر دستور داد انبار امدادی که در شهر غرق‌آباد در حال احداث است به نام میثم پرنیان نامگذاری شود تا یاد و خاطره این امدادگر زنده نگاه داشته شود. 

کد خبر 4289217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha