۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۳:۴۶

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان:

دشمن در تلاش برای نهادینه کردن آسیب‌های اجتماعی درجامعه است

دشمن در تلاش برای نهادینه کردن آسیب‌های اجتماعی درجامعه است

همدان - مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان گفت: دشمن در تلاش برای نهادینه کردن آسیب‌های اجتماعی در جامعه است.

حجت الاسلام علی دشتکی در گفتگو با خبرنگار مهر پیرامون ضرورت تشکیل شورای فرهنگی محلات در همدان با بیان اینکه در دین اسلام داشتن برنامه یک اصل و رسیدن به سعادت و خوشبختی در گرو این اصل است، گفت: برنامه ریزی عامل موفقیت و سعادتمندانه زیستن است و موجب استفاده بهینه از امکانات، استعدادها و ظرفیت ها می شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با بیان اینکه اگر در غیراینصورت باشد و بدون برنامه حرکت کنیم؛ منابع و توان افراد به هدر خواهد رفت، گفت: فرهنگ دینی اسلام از نظر مبانی و محتوا غنی است و اگر در مدیریت، سیاستگذاری و اجرا دقت داشته باشیم رسیدن به اهداف تعیین شده آسان تر خواهد بود.

وی با تاکید بر برنامه ریزی به گونه ای که در حوزه فرهنگ و اجتماع الگوسازی شود، به موضوع آسیب های اجتماعی اشاره کرد و گفت: بخش اعظمی از آسیب های اجتماعی به دلیل عدم سیاستگذاری و برنامه ریزی دقیق به وجود آمده و بخشی نیز به موضوع تهام فرهنگی و ناتوی فرهنگی مربوط است.

حجت الاسلام دشتکی با بیان اینکه اگر دقت داشته و برنامه ریزی صحیح صورت گیرد با اتکا به این مبانی موفق خواهیم بود، گفت: ظرفیت های مردمی و معتمدان محلات با برنامه ریزی صحیح سدی در برابر آسیب های اجتماعی خواهند شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان به طرح شورای فرهنگی محلات اشاره کرد و با بیان اینکه این طرح در محلات و به ویژه محلات پرجمعیت و محروم شهر همدان اجرا می شود، گفت: این شورا با تکیه بر ظرفیت مردمی و با مسجد محوری پا گرفته و شاخصه اصلی آن حضور جوانان در عرصه و تکیه به ظرفیت های هر محله است.

وی با بیان اینکه در این طرح روحانی محله سیاستگزاری ها را انجام می دهد، گفت: شبکه سازی از ضرورت های جامعه امروز است که این هدف نیز با استفاده از ظرفیت جوانان محله محقق می شود.

حجت الاسلام دشتکی با بیان اینکه تمامی ساکنان محله در مباحث شورای فرهنگی محلات و شبکه سازی دخالت دارند، گفت: اهالی محله در برنامه ها تصمیم گیری می کنند و حلقه های معرفتی در بخش های مختلف سبک زندگی اسلامی، مشاوره، اشتغال، اقتصاد، مقابله با آسیب های اجتماعی و استفاده از فرصت ها به صورت کارگروه فعال می شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با بیان اینکه شورای فرهنگی محلات در تمام خانه ها حضور خواهد داشت تا نقاط قوت حوزه فرهنگی را براساس اصول و ارزش ها نهادینه کند و با اتکا به نقاط قوت؛ آسیب ها را رفع کند، گفت: دشمن در حال تلاش برای نهادینه کردن آسیب های اجتماعی است و باید با ایجاد شبکه های فرهنگی اجتماعی ارزشی براساس مبانی توحیدی با این معضل مقابله کرد.

کد خبر 4289703

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha