۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۶:۲۱

عضو شورای شهر شیراز:

توجه به ظرفیت های شیراز برای معرفی جهانی لازم است

توجه به ظرفیت های شیراز برای معرفی جهانی لازم است

شیراز _ عضو شورای شهر شیراز گفت: باغات قصردشت سرمایه شیراز است و اگر قرار باشد شهر شیراز به جهانیان معرفی شود باید توجه ویژه به داشته ها و ظرفیت شیراز داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرزاق موسوی عصر دوشنبه در صحن علنی شورای شهر شیراز افزود:تلاش های قابل قبولی برای معرفی شیراز به عنوان سرمایه مادری نه تنها شهروندان شیرازی بلکه فارس و کشور انجام شده البته اول باید تلاش کنیم شهروندان و مسئولین شهر و استان به خوبی شیراز و سرمایه مادی و معنوی آن را بشناسند و سپس در مقام معرفی آن به دیگران بر آئیم، فکر می کنم جایگاه سرمایه ها و داشته های معنوی شیراز به مراتب گسترده تر و عمیق تر از سرمایه های مادی آن باشد.

وی ادامه داد: در همین جهت پیشنهاد می کنم، ستاد برگزاری روز شیراز تشکیل شود، تا با استفاده از نظرات صاحب نظران و فرصت کافی و نظارت شورای شهر بتواند روز و هفته را بهتر برگزار کند، لازم می دانم به همین مناسبت به دو نکته مهم در حوزه حمایت از منابع مادی و انسانی شهر شیراز اشاره کنم.

عضو شورای شهر شیراز ادامه داد: حفظ باغات قصردشت به کرات گفته شده است، حفظ این باغات و جلوگیری از تخریب آن نیاز به اراده تمامی مسئولین این شهر و استان دارد و استاندار فارس در روز شیراز مطالب خوبی در حمایت از منابع طبیعی و خدادادی شیراز بیان داشتند، انتظار اقدام علمی در زمینه حفظ این منابع و در رأس آنها باغات قصردشت داریم.

موسوی یادآور شد: مسئولین قضایی استان و شهرستان نقش تعیین کننده ای در این زمینه دارند، همین جا به عنوان یک شهروند و نماینده مردم از جدیت رییس کل دادگستری استان و دادستانی شیراز در حفظ و حراست باغات قصردشت و بویژه اقدام اخیر دادستانی در قلع و قمع ساخت و سازهای غیر قانونی در منطقه تفریحی و زیست محیطی قلات تشکر  می کنم و انتظار داریم مسئولین استانی در حفظ و حراست این سرمایه تجدید ناپذیر که امروز بخشی از  هویت شیراز است، تلاشی بیش از گذشته داشته باشند و با دستور ویژه استاندار از طرفی و رییس کل دادگستری از اقدامات سودجویانه،  سودجویان در تخریب این باغات جلوگیری شود.

وی افزود: همین جا و در جهت مدیریت آب شهر، از هیأت رییسه درخواست می کنم با دعوت از فرماندار، شهردار و مدیریت سازمان آب و ارائه گزارش کتبی از آخرین اقدامات در موضوع مدیریت آب شهر شیراز، شورا و مردم را مطلع نمایند.

عضو شورای شهر شیراز تصریح کرد: نکته دیگر که در جهت حفظ سرمایه اصلی این شهر و استان یعنی نیروی انسانی است، موضوع، حفظ و حراست از سلامت جسمی و روانی شهروندان شیرازی است، روز گذشته در فضای مجازی و در گروهی که جهت دریافت نظرات شهروندان حضور دارند، یکی از اساتید دانشگاه علوم پزشکی که از نخبگان این استان هم می باشد موضوعی در خصوص وضعیت پارازیت ها مطرح کرده این هشدار و درخواست یک شهروند و از نخبگان متخصص و دلسوز این شهر به اعضای شورا و مسئولین است. از علمای این شهر و دیار، استاندار و رییس کل محترم دادگستری درخواست رسیدگی فوری و اقدامات عاجل را دارم.

موسوی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: یکی از اساسی ترین وظایف شورای شهر، اعمال نظارت بر شهرداری و دیگر سازمانهای خدمات رسانی شهری است.

عضو شورای شهر شیراز ادامه داد: نتیجه نظارت باید ارزیابی باشد و بر اساس ارزیابی اصلاح نواقص و روند امور و وضعیت موجود صورت پذیرد. بنابراین شورا در کنار تصمیم گیری و وضع مقررات، و هماهنگ کردن دستگاههای خدمات رسانی وظیفه مهم نظارت را برعهده دارد.

وی تصریح کرد: نظارت بر حسن اداره و حفظ سرمایه و دارایی های نقدی، جنسی و اموال منقول و غیرمنقول شهرداری و هم چنین نظارت بر حساب درآمد و هزینه آنها به گونه ای که مخل جریان امور شهرداری نباشد، این هم یکی از وظایف اختصاصی شورای شهر است.

کد خبر 4290285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha