۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۱:۲۸

دبیر علمی همایش دیوان‌سالاری در شرق جهان اسلام:

۵۵ مقاله در همایش ملی دیوان‌سالاری در شرق جهان اسلام پذیرش شد

۵۵ مقاله در همایش ملی دیوان‌سالاری در شرق جهان اسلام پذیرش شد

بیرجند- دبیر علمی همایش ملی دیوان‌سالاری در شرق جهان اسلام تا پایان قرن سیزدهم گفت: ۵۵ مقاله در همایش ملی دیوان‌سالاری در شرق جهان اسلام پذیرش شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی خلیفه صبح سه شنبه در همایش ملی دیوان‌سالاری در شرق جهان اسلام تا پایان قرن سیزدهم در بیرجند اظهار کرد: تمدن ایرانی و اسلامی بر پایه دیوان‌سالاری نظام‌مند و دقیق شکل گرفته است.

دبیر علمی همایش ملی دیوان‌سالاری در شرق جهان اسلام بیان کرد: البته دیوان‌سالاری با بوروکراسی و نظام فعلی اداری تفاوت بسیاری دارد که این مهم باید توجه دانشجویان و اهل تحقیق قرار گیرد.

خلیفه ادامه داد: زمانی که تمدن اسلامی در اوج شکوفایی قرار داشت دبیرانی توانمند و بااستعداد در رأس دیوان‌سالاری و نظام اداری کشور قرار داشتند.

وی با اشاره به ضرورت پرداخت تاریخی به موضوع دیوان‌سالاری در ایران، افزود: دیوان‌سالاری علی‌رغم اهمیتی که در تاریخ ایران دارد اما در این حوزه دچار فقر مطالعاتی هستیم و محققین کمی در این زمینه پژوهش‌های کاربردی داشته‌اند.

دبیر علمی همایش ملی دیوان‌سالاری در شرق جهان اسلام تا پایان قرن سیزدهم گفت: از حدود هشت ماه پیش فراخوان مسابقه را منتشر کردیم و در نهایت ۱۰۰ مقاله به دبیرخانه همایش رسید.

خلیفه یادآور شد: از این ۱۰۰ مقاله بعد از داوری‌های متعدد ۵۵ مقاله پذیرفته‌شده و ۸۳ چکیده مقاله نیز به چاپ رسید.

کد خبر 4290856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha