۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۰:۴۱

عضو کمیسیون آموزش؛

تصمیم ادغام یا تجمیع ۲ دانشگاه‌ مهارتی باید از کانال مجلس بگذرد

تصمیم ادغام یا تجمیع ۲ دانشگاه‌ مهارتی باید از کانال مجلس بگذرد

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: هر تصمیمی درباره ادغام یا تجمیع دانشگاه‌های علمی و کاربردی و فنی و حرفه‌ای باید از کانال مجلس بگذرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری خانه ملت، حبیب الله دهمرده با اعلام ممنوعیت سلیقه‌گرایی در ادغام یا تجمیع دانشگاه‌های علمی و کاربردی و فنی و حرفه‌ای، تصمیم‌گیری درباره این مهم را نیازمند نظر مجلس دانست.

وی درباره وضعیت ادغام دانشگاه علمی و کاربردی و فنی و حرفه‌ای، گفت: نباید در زمینه ادغام یا تجمیع یا هر اقدام دیگری در دانشگاه علمی و کاربردی و فنی و حرفه‌ای سلیقه‌ای عمل کنیم؛ ضمن آنکه موضوعات مطروح درباره دانشگاه علمی و کاربردی و فنی و حرفه‌ای باید در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بررسی شود تا بتوان در این زمینه تصمیمات کارشناسی شده اتخاذ کرد.

نماینده مردم زابل، زهک و هیرمند در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: وزیر علوم، تحقیقات و فناوری باید پاسخگوی تصمیماتی باشد که منجر به ادغام دانشگاه علمی و کاربردی و فنی و حرفه‌ای می‌شود بنابراین در گام نخست باید موضوع ادغام دو دانشگاه در کمیسون آموزش و تحقیقات تایید شود و در غیر اینصورت ادغام مذکور مورد قبول ما نیست.

وی با بیان اینکه هزینه ادغام غیرکارشناسی شده دانشگاهی زیاد است، تاکید کرد: ادغام ۲ دانشگاه علمی و کاربردی و فنی و حرفه‌ای باید با رعایت موضوعات کارشناسی شده مطرح شود و سپس به کمیسیون آموزش و تحقیات ارجاع شود. ادغام دانشگاهی بدون تصویب در کمیسیون آموزش مورد قبول نیست.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه سلیقه‌گرایی در ادغام دانشگاه علمی و کاربردی با فنی و حرفه‌ای نباید مدنظر قرار بگیرد، یادآورشد: مقبولیت ادغام یا تجمیع دانشگاه‌ها نیازمند تایید کمیسیون آموزش است.

کد خبر 4291839

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha