۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۲:۲۸

به همت پژوهشکده هنر؛

نشست «نقل قول در هنر معاصر» برگزار می‌شود

نشست «نقل قول در هنر معاصر» برگزار می‌شود

پانزدهمین نشست از سلسله نشست‌های «درون‌مایه‌های هنر معاصر» با  موضوع «نقل قول در هنر معاصر» به همت کمیته هنر معاصر در پژوهشکده هنر برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست «نقل قول در هنر معاصر» با سخنرانی «امیر نصری» دانشیار دانشگاه علامه طباطبایی و مدیر کمیته هنر معاصر این پژوهشکده روز یکشنبه ۲۳ اردیبهشت در پژوهشکده هنر برگزار می‌شود.

نقل قول در هنر معاصر به یکی از ویژگی‌های آثار هنری معاصر می‌پردازد که عبارت است از: «بهره‌گیری از آثار قبلی در آثار جدید». اصطلاح «نقل قول» اعم از اصطلاحاتی نظیر «از آن خود سازی»، «چارچوب‌بندی مجدد» و «در بستر نهادن» آثار هنری است. دکتر امیر نصری در این سخنرانی به بررسی آرای «میکه بال» منتقد و نظریه‌پرداز هنر در این زمینه می‌پردازد. «بال» از مفهومی به نام «تاریخ غیر طبیعی» سخن می‌گوید که هدف از آن شناخت آثار قبلی از طریق نقل قول آثار جدید از آن‌هاست. در این نشست پس از اشاره به دیدگاه «بال»، به نظریه «والتر بنیامین» در باب «ترجمه» و «لیندا هاچن» در زمینه «اقتباس» پرداخته می‌شود و درنهایت نمونه‌هایی از «هنر معاصر ایران» مورد تحلیل قرار می‌گیرند.

نشست «نقل قول در هنر معاصر» یکشنبه ۲۳ اردیبهشت از ساعت ۱۶ الی ۱۸ درپژوهشکده هنر به نشانی خیابان ولی‌عصر، بالاتر از خیابان امام خمینی، نبش کوچه شهید حسن سخنور، پلاک ۲۹ برگزار می‌شود.

حضور در این نشست برای عموم علاقه‌مندان آزاد است.

کد خبر 4291948

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha