۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۹:۱۳

امام جمعه مشهد عنوان کرد؛

تلاش دشمن برای از بین بردن ارتباط بین دین و سیاست

تلاش دشمن برای از بین بردن ارتباط بین دین و سیاست

مشهد-امام جمعه مشهد گفت: دشمن در تلاش است که ارتباط بین دین و سیاست را با قداست زدایی و حرمت زدایی در جامعه از بین ببرد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید احمد علم الهدی ظهر چهارشنبه در دیدار با رئیس و مسئولان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در مشهد اظهار کرد: خوشبختانه به برکت فعالیت ها و خدمات بنیاد حفظ آثار در احیاء فرهنگ دفاع مقدس طی ۴۰ سال گذشته دستاوردهای انقلاب ملموس شده است.

وی افزود: تلاش های شما در احیاء فرهنگ دفاع مقدس و تداوم آن در نسل های آینده که دفاع مقدس را درک نکردند آثار چشمگیری به همراه داشته است. همین که جوان ۱۸ ساله به من می گوید دعا کنید تا شهید شوم نشان می دهد فرهنگ دفاع مقدس با رسالتی که شما به انجام رساندید به نسل سوم و چهارم منتقل شده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: نهاد مقدس «حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس»، نقش محوری و کلیدی در جامعه ایفا می کند که شاید شما که خود در این مجموعه مشغول به انجام وظیفه هستید به آن کمتر دقت داشته باشید، اما ما از بیرون این نقش را درک می کنیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: امروز نکته هایی که مقام معظم رهبری به آن تأکید دارند انقلابی بودن و انقلابی ماندن جامعه است. تنها روحیه ای که می تواند انقلاب را حفظ کند تداوم فرهنگ دفاع مقدس است.

علم الهدی تأکید کرد: فرهنگ دفاع مقدس اگر بر افکار و اندیشه و مظاهر زندگی مردم حاکم شود جامعه خود به خود انقلابی می ماند و مجموعه شما این رسالت عظیم را انجام می دهد.

وی یادآور شد: عده ای بعد از پایان جنگ این تردید را داشتند که اگر دوباره جنگی رخ بدهد جامعه روحیه دهه ۶۰ را نخواهد داشت، اما دفاع از حرم بستری را فراهم کرد که نشان داد تداوم و ترویج آثار دفاع مقدس در مدافعین حرم بار دیگر روحیه دهه ۶۰ را تجدید کرد و آن سنگرنشینی ها، رشادت ها و مجاهدت هایی که دنیا را به حیرت در آورد، دوباره تکرار شد.

امام جمعه مشهد بیان کرد: مدافعین حرم توطئه استکبار در منطقه را نقش بر آب و دشمن را از هر تجاوزی به آب و خاک کشورمان ناامید کردند. مجاهدت مدافعین حرم باعث شد استکبار به این نتیجه برسد که گزینه نظامی نمی تواند خللی در اراده مردم کشورمان ایجاد کند.

وی ادامه داد: نمونه ای مانند شهید «محسن حججی» که امروز به عنوان نماد به دنیا معرفی کردیم، ۳۰ سال از پایان دفاع مقدس می گذرد اما نسلی که آن روزها را ندیده است به واسطه فعالیت های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس با همان روحیه ایثار و شهادت رشد کرده است.

علم الهدی گفت: دشمن به دنبال آن است تا ارتباط بین دین و سیاست را از بین ببرد لذا لازمه اجرای این توطئه در قداست زدایی و حرمت زدایی از حرکت های اجتماعی و دفاعی است که مردم برای دین خود انجام دادند.

کد خبر 4292461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha