۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۳:۲۴

استاندار خوزستان تأکید کرد:

تلاش همگانی مدیران خوزستان برای جبران عقب‌ماندگی‌ها

تلاش همگانی مدیران خوزستان برای جبران عقب‌ماندگی‌ها

اهواز ـ استاندار خوزستان گفت: باید برای جبران عقب‌ماندگی‌های خوزستان تلاش شبانه‌روزی داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا شریعتی ظهر امروز در مراسم افتتاح بزرگ‌ترین مرکز عملیات نگهداری و تعمیرات شبکه برق فشار متوسط غرب اهواز، با تقدیر از کارشناسان و فعالان صنعت برق خوزستان اظهار کرد: صنعت برق خوزستان در گذشته پیشروترین صنعت برق کشور بوده و زمانی که برق در این استان جریان پیدا کرد، استان‌های بسیاری از نعمت برق محروم بودند.

وی ادامه داد: با راه‌اندازی سد دز، ارسال برق به اندیمشک و پس‌ازآن به تهران از طریق نیروگاه آن انجام شد؛ همچنین صنعت نفت با چاه مسجدسلیمان فعال شد و آن زمان نیروگاه برق تمبی شهر را برق‌دار کرد.

شریعتی بیان کرد: وقتی پالایشگاه نفت آبادان راه‌اندازی شد، نیروگاه برق پالایشگاه فعالیت داشت و حتی امسال نیز روزانه ۶۰ مگاوات از آن برق خریداری و به شبکه تزریق می‌کنیم.

استاندار خوزستان با اشاره به عقب‌ماندگی خوزستان از توسعه دیگر استان‌ها به دلیل تخریب زیرساخت‌ها در زمان جنگ اظهار کرد: وقتی خوزستان گروه‌های تعمیر و نگهداری خط گرم داشت، هیچ استانی از این گروه‌ها برخوردار نبود ولی شرایط پیش‌آمده به‌ویژه جنگ تحمیلی، توسعه استان‌های دیگر و افزایش سختی‌های خوزستان باعث عقب‌ماندگی این استان در حوزه برق شد.

وی افزود: با توجه به تخریب زیرساخت‌های خوزستان در زمان جنگ، مدیریت در استان واکنشی و اتفاقی شد و به‌جایی رسیدیم که خوزستان باوجوداینکه ۳۰ سال قبل تنها استان دارای خط گرم بوده از این گروه بی‌بهره شد.

شریعتی بیان کرد: برخی استان‌ها مثل خراسان و اصفهان، گروه‌های مجهز خط گرم و امکانات مختلف داشتند؛ تعداد زیادی از کلیدهای گازی قطع کننده در سیستم برق مشهد، اصفهان و شیراز نصب‌شده ولی در سیستم برق اهواز خیلی کم بوده و از ۷۵ مورد موجود هم تعداد کمی از آن‌ها کار می‌کرد.

استاندار خوزستان اضافه کرد: درحالی‌که مشهد یک هزار و اصفهان یک هزار و ۴۰۰ کلید گازی داشت و ازاین‌بین ۴۰۰ کلید اتوماتیک و ۶۰۰ کلید دستی بود، فقط ۷۵ کلید گازی در خوزستان وجود داشت که آن هم دستی بود و ۶۰ مورد آن کار نمی‌کردند.

پیش‌بینی مصرف بیش از هشت هزار کیلووات ساعت برق در خوزستان

شریعتی با بیان اینکه بیشترین مصرف برق کشور بعد از تهران در خوزستان است، ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود که در سال جاری مصرف برق در تهران به ۹ هزار و ۲۰۰ کیلووات ساعت و خوزستان هشت هزار و ۶۰۰ کیلووات برسد.

شریعتی با اشاره به اینکه بیشترین تعداد پست موقت در استان خوزستان است، یادآور شد: با توجه به این کمبودها نیاز به تلاش مضاعف در صنعت برق خوزستان احساس شد؛ البته بسیاری از این تلاش‌ها برای مردم ملموس نیست چون از نعمت برق بهره‌مند هستند.

وی اظهار کرد: باوجود ملموس نبودن ولی کارهای زیرساختی انجام شد که از آن جمله می‌توان به پایداری برق در شبکه اشاره کرد؛ اقدامات این‌چنینی در مواقع بحران به کمک مردم آمده و سرمایه‌گذاران نیز برای ورود به استان ترغیب می‌شوند.

استاندار خوزستان گفت: در ۸ بهمن ۹۵ با آلودگی ۱۰ هزار میکروموس مشکل در برق خوزستان رخ داد  و در آذر ۹۶ با آلودگی ۹ هزار و ۹۹۰ کمترین مشکل برق اتفاق افتاد که این نتیجه همین زحمات زیرساختی است.

شریعتی با بیان اینکه برای جبران عقب‌ماندگی‌های خوزستان باید تلاش شبانه‌روزی داشته باشیم، اظهار کرد: زیبنده نیست که مراکز برق خراسان و مشهد دیسپاچینگ باشد ولی توزیع برق خوزستان و اهواز فاقد این شرایط باشند؛ این وضعیت عادلانه نیست.

قطع برق یک هزاردقیقه‌ای در خوزستان

وی با گلایه از اینکه قطعی برق مشترکان در خوزستان یک هزار دقیقه و در خراسان تنها ۷۲ دقیقه است، عنوان کرد: البته تلاش‌های خوبی در صنعت برق خوزستان انجام می‌شود چون استان لایق بهترین‌ها و پایدارترین‌ها در این صنعت است.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه دولت در کنار خوزستان است و برای بهبود شرایط استان اهتمام ویژه‌ای دارد، افزود: دولت باوجود مضیقه‌های مالی بیشترین اعتبارات را به خوزستان اختصاص داده و از این استان حمایت می‌کند.

شریعتی گفت: از هیئت دولت مصوبه گرفتیم در مناطق در معرض خطر گردوغبار دیگر AIS احداث نشود؛ مقررشده تا ۱۴ پست GIS در استان خوزستان تأسیس شود که بالای ۱۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی تأکید کرد: در خوزستان مدیریت جمعی مدنظر است و همه باید برای آینده خوب استان تلاش کنیم؛ گلایه کردن فایده‌ای ندارد و مدیران باید راهکار بدهند چون تنها گلایه کردن،  راه به‌جایی نمی‌برد.

استاندار خوزستان خبر داد: تا پایان سال آینده باید حداقل بین یک هزار و ۷۰۰ تا یک هزار و ۸۰۰ کلید بریکر گازی در استان خوزستان نصب شود؛ تاکنون ۲۰۰ کلید تهیه شده و مدیرعامل توزیع برق اهواز برای پایان سال جاری ۷۰۰ کلید را وعده داده است.

کد خبر 4292862

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha